برگزیده ها
مازندمجلس: دبیرکل اتحادیه عرب با انتقاد از شیوه برخورد کشورهای عربی با قطر، بر آمادگی این اتحادیه برای میانجیگری در خصوص حل بحران اخیر تاکید کرد.

به گزارش تسنیم به نقل از روسیاالیوم، احمد ابوالعیط دبیرکل اتحادیه عرب گفت که عربستان، امارات، بحرین و مصر با طرح علنی خواسته‌‌های خود از قطر، شیوه نادرستی را در پیش گرفتند.

وی در نشست خبری مشترک با آنجلینو آلفانو وزیر خارجه ایتالیا با بیان  اینکه بحران کنونی پیچیده است و حل آن زمان بر خواهد بود افزود: طرح این خواسته‌ها به شکل علنی شیوه درستی نیست.

دبیرکل اتحادیه عرب گفت که این وضعیت نیاز به کاری بسیار سری داشت.

ابوالغیط تاکید کرد که اتحادیه عرب از تلاش‌های میانجیگرانه کویت برای حل بحران در روابط قطر و کشورهای عربی حمایت می‌کند و ما نیز آماده هستیم که در صورت نیاز در این زمینه نقش‌‌آفرینی کنیم، اما تاکنون درخواستی در این خصوص از ما نشده است.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر پیش از این از مواضع اتحادیه عرب در قبال بحران اخیر انتقاد کرده بود و گفته بود که این اتحادیه از زمان تحمیل تحریم‌های ظالمانه علیه قطر، هیچ کاری انجام نداده است.

عربستان سعودی و متحدانش قطر را به حمایت از گروه‌های «تندرو» متهم کرده و تمامی روابط خود با این کشور را قطع کرده‌اند. قطر این اتهام را رد کرده و اقدام این کشورها علیه خود را «محاصره» نامیده است.

عربستان، امارات، بحرین و مصر شروط سیزده‌گانه‌ای را برای حل بحران با دوحه مطرح کرده‌اند که یکی از این شروط بسته شدن پایگاه نظامی ترکیه در قطر است که هنوز رسما تاسیس نشده است.

 مقامات دوحه اعلام کرده اند که درخواستهای عنوان شده از سوی کشورهای عربی همسایه قطر، غیرقابل قبول و غیرقابل اجراست.
اتحادیه بحران کشورهای دبیرکل عربستان روابط حمایت کرده‌اند غیرقابل خارجه بحرین تاکید برخورد امارات انتقاد