برگزیده ها
مازندمجلس: نیمه اول تیرماه، زمان مناسبی است برای بازخوانی اندیشه ها، مواضع و عملکرد سازمان مجاهدین خلق که در ادبیات جامعه ایرانی به درستی به منافقین معروف شده اند.

???? سازمان مجاهدین خلق در سال ۱۳۴۴ با هدف مبارزه مسلحانه با رژیم شاه شکل گرفت و در واقع شاخه دانشجویی نهضت آزادی بود که جمعی از طرفداران جبهه ملی و نهضت آزادی آن را شکل دادند که به صورت مبسوط درباره تاریخچه پیدایش، شکل گیری و عملکرد آنان در کتاب جریان_شناسی_سیاسی_در_ایران نوشته ام و می توان برای مطالعه بیشتر به چاپ شانزدهم آن که توسط پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی روانه بازار شده است، مراجعه فرمایید.

کتاب های دیگری از این دست نیز مثل جریان ها و جنبش های مذهبی- سیاسی ایران توسط رسول جعفریان، مقدمه ای بر انقلاب اسلامی به قلم دکتر صادق زیباکلام و نهضت امام خمینی به تالیف سیدحمید روحانی درباره این سازمان مطالبی دارند که خواندنی است.

???? سازمان مجاهدین خلق به خاطر برداشت های خاص و رادیکالی که از اسلام داشتند، به سمت مارکسیسم رفتند و در واقع ایدئولوژی التقاط را برای خود انتخاب کردند. از نظر سازمان، در دوران مبارزه علیه رژیم شاه، اعتقاد داشتند که اسلام پاسخگوی مبارزه نیست و علم مبارزه در دست مارکسیسم است لذا می بایست به سمت این تفکر حرکت کنیم. جریان التقاط در درون سازمان مجاهدین خلق از سال های ۱۳۵۲ به تدریج آغاز شد، در سال ۵۳ این تغییر ایدئولوژیک رخ داد و در سال ۵۴ با ایستادگی مجید شریف واقفی که پیشتر در همین کانال درباره اش نوشتم و صمدیه لباف در برابر این جریان، علنی شد و افکار و اندیشه های التقاطی آنان برملا گردید.

???? مجاهدین خلق قبل از انقلاب در کتاب های خود از جمله «راه انبیا، راه بشر» محمد حنیف نژاد، «تکامل» علی میهن دوست و «اقتصاد به زبان ساده» محمود عسکری زاده معتقد بودند که مارکسیسم، علم مبارزه است و مهم ترین تحولات جامعه را بر این اصل قرار می دادند. همچنین اعتقاد داشتند که روحانیت، مرتجع است و نباید انتظار تدوین ایدئولوژی انقلابی از آنان را داشته باشیم و باید ایدئولوژی جدیدی را طراحی کنیم. آنها رسما اعلام کردند که "پیراهن اسلام را از هرطرف که وصله علمی زدیم، از جای دیگری پاره شد."

???? سران سازمان در سال ۱۳۵۴ رسما اعلام کردند که اسلام از حل تضادهای کنونی جامعه بشری عاجز است و تنها راه همان مارکسیسم است که قدرت کافی برای حل تضادهای اجتماعی دارد.

این مسائل مربوط به مجاهدین خلق پیش از انقلاب اسلامی ایران است که تفسیر آن فرصت دیگری می طلبد. این سازمان بعد از انقلاب، اعتقاد داشتند که به #مجلس_شورای_اسلامی بیایند، حکومت را در دست بگیرند و حتی از طریق برخی از چهره های سیاسی پیام داده بودند که ما آن موقع بیش از ۱۰هزار کادر آموزش دیده و مسلح داریم لذا اداره کشور را به ما بسپارید.


⁉️ دانشجویان از من پرسیدند که چه شد سازمان مجاهدین خلق در برابر انقلاب اسلامی قرار گرفت؟! پاسخ آن است که این گروه اصلا اعتقادی به اسلام و انقلاب اسلامی نداشت. اعتقادی به رهبری حضرت امام و روحانیت بیدار، انقلابی، نستوه و شجاع نداشت. نمونه‌های بارز این موضع‌گیری را می توان در برخی از مسائل دید. از جمله اینکه شعار انحلال ارتش را مطرح کردند و یا با تشکیل میلیشیا و شاخه نظامی خودشان به جای آنکه در برابر دشمنان بایستند خصوصا در زمان جنگ، مقابل #مردم بی‌گناه ایستادند.

???? جنایات مجاهدین خلق به جایی رسید که ۱۶ هزارنفر از مردم و مسئولان را در کوچه و خیابان ها ترور کردند. در انفجار حزب جمهوری اسلامی که باعث شهادت ۷۲ تن از مسئولان شد و همچنین در حادثه تلخ دفتر نخست وزیری که به شهادت باهنر و رجایی انجامید، دو مورد از نفوذ مجاهدین خلق در دستگاه های مهم اداره کشور بود که مسئولیت هر دو عملیات تروریستی را نیز به عهده گرفتند.

???? طبعا با این جنایاتی که مجاهدین_خلق انجام دادند، راهی در داخل ایران نداشتند و در فرانسه ساکن شدند و مهم تر از همه، در زمان جنگ از سربازان ارتش صدام بودند و به آنان خدمت می کردند. جالب این است که امروز وقتی طرفداران و مدعیان حقوق بشر، صحبت از مقابله با تروریست می کنند در اروپا و آمریکا سازمان منافقین را با این همه جنایت از فهرست گروه های تروریستی خارج می کنند و حزب الله لبنان را که سازمانی خدوم و خدمتگزار در جامعه لبنان است، در فهرست گروه های تروریستی جای می دهند!

✍???? منافقین پس از پذيرش قطعنامه ٥٩٨ سازمان ملل توسط ايران و عراق براى آتش بس، با چراغ سبز آمريكا و حمايت ارتش صدام به ایران لشکرکشی کردند تا انتقام خود را از ملت مسلمان ما بگیرند. در تیر ماه ۶۷ صدام حسین طی یک سخنرانی تلویزیونی اعلام کرد: «... بعد از مدتی خواهید دید که چگونه مجاهدین خلق به اعماق خاک خودشان نفوذ خواهند کرد.» به این ترتیب شش روز پس از قبول قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت توسط طرفین، نیروهای عراقی توافقات آن را زیر پا گذاشته، مجددا به جنوب و حوالی خرمشهر حمله کردند. به این ترتیب نیروهای دفاعی ایران در جبهه‌های جنوبی مستقر شدند. در همین زمان سازمان مجاهدین، عملیاتی با نام فروغ جاویدان را از مرزهای غرب ایران آغاز کرد که با شجاعت نیروهای مسلح و خیزش عمومی مردم به سوی جبهه ها در عملیات مرصاد، نهایتا با شکست سنگینی مواجه شد.

مسعود رجوی سرکرده معدوم فرقه تروریستی منافقین در شب آغاز عملیات گفت: «براساس تقسیمات انجام شده، ۴۸ ساعته به تهران خواهیم رسید... کاری که ما می‌خواهیم انجام دهیم در حد توان و اشل یک ابرقدرت است؛ چون فقط یک ابرقدرت می‌تواند کشوری را ظرف این مدت تسخیر کند... از نظر هوایی ناراحت نباشید چون هواپیماهای عراقی پشتیبان ما هستند و تمام ماشین‌ها به صورت ستون حرکت می‌کنند.»

همزمان با عملیات فروغ جاویدان از سوی سازمان مجاهدین خلق، ارتش عراق نیز در روز ۳۱ تیر ماه ۱۳۶۷ چندین روستای کشورمان را در اطراف کرمانشاه و توابع شهرستان های گیلانغرب، ثلاث باباجانی، پاوه و دالاهو را با بمب‌های گاز خردل و گاز اعصاب بمباران کرد. این بمباران‌ها به مرگ صدها غیرنظامی و مجروحیت چندین هزار نفر از افراد غیرنظامی انجامید.

✍???? علاوه بر این، بمب گذاری در حرم حضرت رضا (ع) در ظهر عاشورای سال ۱۳۷۳ که باعث شهادت ۲۶ تن و زخمی شدن بیش از ۳۰۰ نفر از زائران و مجاوران آن امام رئوف گردید، اوج خباثت آنان را نشان می دهد که با هدف تفرقه در میان شیعیان و اهل سنت صورت گرفته بود.

چرایی انحراف منافقین

از آنجا که بحث منافقین و حتی تطهیر آنان در این ایام بسیار مورد توجه قرار گرفته است برای جوانان عزیز امروز، بازخوانی اندیشه های مجاهدین خلق مهم است. برای آنکه چرایی انحراف منافقین را بدانند، باید به پنج نکته توجه کنند:

1⃣ عدم اعتقاد و پايبندى به اسلام اصيل با محوريت روحانيت انقلابى و متعهد

2⃣ تفكر التقاطى و دورشدن از اسلام و تشيع پويا و اعتقاد به ماركسسييم و ايدئولوژى هاى ديگر

3⃣ وابستگى به بيگانگان گاهى تحت نفوذ شوروى مثل ماجراى جاسوسى محمدرضاسعادتى و گاهى به آمريكا و غرب كه اروپا و فرانسه مقر فرماندهى و جنايت اين فرقه تروريستى است

4⃣ خيانت به كشور و مردم خود و عمل كردن به عنوان ستون پنجم دشمن و خيانت و جنايت هاى بى شمار مثل جتگ تحمیلی ۸ ساله علیه مردم ایران

5⃣ فسادهاى گسترده اخلاقى و عدم پايبندى به هنجارهاى اخلاقى و انسانى

واقعا فرقی میان داعش و مجاهدین خلق در آدمکشی و کشتار مردم بی گناه نمی توان قائل شد. هر دو، گروهک هایی هستند ساخته و پرداخته استکبار تا اسلام اصیل و انقلابی را بدنام کنند و در ازای همین مسئله کمپانی های اسلحه سازی آمریکایی و غربی نیز از رونق نیفتند و همچنان بتوانند با فروش اسلحه، ثروت و پول مردم بیگناه کشورهای منطقه را ببلعند.

اکنون با شکل گیری گروه های تروریستی مختلف از طرف استکبار، نیاز به منافقین کمتر شده است. آنها روز به روز نیروهای بیشتری از دست می دهند که با عنوان توابین به کشور برمی گردند و پرده از جنایات آنان برمی دارند. کسانی که روزی در سرکوب علما، شیعیان و کردهای عراق نقش اساسی ایفا می کردند و پایگاه بزرگ اشرف در این کشور تحت تسلط آنان بود، اکنون آواره ی کشورهای مختلف شدند و مثل گذشته به سمت پست ترین افراد دست یاری دراز می کنند و در اجلاس اخیرشان در فرانسه نیز سرخورده از مردم هوشیار ایران، تهدیدهای توخالی و پوچ خود را تکرار کردند.

جان بولتون آمریکایی در همین نشست سازمان منافقین آرزوی دست نیافتنی اش را تکرار کرد که «رژیم ایران نباید چهلمین سال خود را ببیند» این در حالی است که از ماه ها قبل در سازمان #صداوسیما و خصوصا معاونت استان ها، برنامه های خاصی برای هرچه باشکوه تر برگزار شدن چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی تدارک دیده شده تا مردم شیرینی و حلاوت این رویداد را همچنان بچشند.

امروز برای نسل جوان ما، دختران و پسران عزیز کشورمان ضروری است که افکار و اندیشه های این گروهک مطرود را که فسادهای اخلاقی، مالی، وابستگی، جنایت ها و خیانت ها در زمان جنگ و پس از آن را به صورت تامّ مطالعه کنند و به عمق رویکردشان پی ببرند.

مستند حقیقت یاب در دوران مسئولیت من در معاونت سیما به اهتمام تهیه کنندگان در مسیر تولید افتاد. حقیقت یاب مستند هفتاد قسمتی است که توسط زنده یاد #حمید_آخوندی و #علیرضا_جلالی دوتن از هنرمندان متعهد ما تهیه شد و امیدوارم به زودی آماده پخش شود. سه گانه ای نیز توسط هنرمند متعهدمان آقای #جلیل_سامان که در ماه مبارک رمضان سریال نفس را از ایشان دیدیم و در دو قسمت دیگر نیز به نام پروانه و ارمغان تاریکی برای بازخوانی بخشی از جنایات سازمان مجاهدین خلق ساخته بود. فیلم های سینمایی #ماجرای_نیمروز به کارگردانی محمدحسین مهدویان از فارغ التحصیلان دانشگاه #صداوسیما ، امکان مینا به کارگردانی #کمال_تبریزی و سیانور به کارگردانی #بهروز_شعیبی ، از جمله فیلم هایی هستند که به جنایات #منافقین پرداخته اند. پیشنهاد می کنم این فیلم ها را که توسط هنرمندان خوب ما تولید شده اند، ببینید.


 
مجاهدین منافقین اسلامی اسلام انقلاب تروریستی اعتقاد اندیشه مبارزه داشتند عملیات جنایات درباره مارکسیسم جامعه جریان نیروهای برابر فرانسه انقلابی امروز کارگردانی شهادت سیاسی دیگری بازخوانی دادند اعلام ایدئولوژی خيانت چندین جنايت چرایی افراد عنوان غیرنظامی شیعیان کشورمان انحراف گرفته پايبندى کشورهای صداوسیما چهلمین تکرار معاونت مستند هنرمندان تولید حقیقت مختلف اکنون پرداخته ساخته گروهک استکبار اسلحه ابرقدرت همچنان آمریکایی اخلاقى مسئولیت روحانیت همچنین گردید نباید تضادهای شورای مسائل افکار دوران آزادی عملکرد طرفداران مطالعه التقاط دارند بگیرند اداره لبنان فهرست قطعنامه آمريكا عراقی ترتیب جنایت اروپا نداشت اعتقادی خودشان خصوصا انجامید مسئولان جاویدان