برگزیده ها
مازندمجلس:آلبوم موسیقی «رخت بنما»، اثری به آهنگسازی «سیامک جهانگیری» و صدای «اشکان کمانگری»، از سوی مؤسسه فرهنگی و هنری «ماهور»، منتشر شد. این در حالیست که همزمان با نشر اثر، می توان آنرا از طریق سایت «بیپ تونز»، بصورت قانونی و آنلاین خریداری کرد.

به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، آلبوم «رخت بنما»، در سبک موسیقی سنتی، با آواز «اشکان کمانگری» و آهنگسازی «سیامک جهانگیری»، در قالب ۱۱ قطعه بعناوین «مه نو سفر»، «تار تنها»، «چهار مضراب پرواز»، «آواز به همراهی عود و کمانچه آلتو»، «تصنیف مست و خراب»، «آواز به همراهی نی»، «تصنیف رخت بنما»، «آواز به همراهی تار»، «تصنیف ره دشوار»، «آواز به همراهی نی ۲» و «تصنیف در پرده ساز»، ساخته و پرداخته شده است.

سیامک جهانگیری درباره‌ آلبوم “رُخَت بنما” گفته است: «آلبوم “رُخَت بنما” تلاشی است در جهت اجرای موسیقی آوازی در قالب فرمِ تصنیف یا ساز و آواز با همراهی سازهای ملی ایران که این هفته از سوی مؤسسه‌ فرهنگی هنری ماهور راهی بازار شد. در این مجموعه سعی شده با همراهی و رنگ‌آمیزی سازها از موسیقی آوازی برای بیان حالات موسیقاییِ متفاوت و مفاهیم موجود در شعرها استفاده شود. به همین خاطر، در انتخاب شعرها و طراحی آوازها با استفاده از تغییر مایگی تلاش شده است فضایی مرتبط و متنوع شکل بگیرد. تنها قطعه‌ سازی این آلبوم «چهارمضراب بیات ترک» است و سایر قطعات در فرم تصنیف اجرا شده‌اند. ساز و آوازهای بین تصانیف، با مُدگردی و ورود به مایه‌ی دیگر، به‌عنوان یک رابط، فضا را برای ورود به تصنیفِ بعدی آماده می‌کنند.»

شایان ذکر است که آلبوم موسیقی «رخت بنما»، به آهنگسازی «سیامک جهانگیری» و آواز «اشکان کمانگری»، از سوی مؤسسه «ماهور» منتشر شد و علاقمندان می توانند جهت تهیه نسخه اورجینال آن به مراکز معتبر فروش در بازار موسیقی مراجعه نمایند. همچنین دانلود و خریداری قانونی این اثر از طریق سایت «بیپ تونز»، امکان پذیر می باشد.

موسیقی تصنیف جهانگیری همراهی آلبوم کمانگری آوازی سیامک ماهور اشکان اجرای آهنگسازی منتشر استفاده شعرها بازار بنما” خریداری مؤسسه فرهنگی قانونی “رُخَت