برگزیده ها
رهبر: اظهارات زاکانی و توکلی درباره «آتش‌بس» به نفع کشور است

مازندمجلس: سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - عضو جامعه روحانیت مبارز می‌گوید: مفهوم آتش‌بس به مفهوم کنارگذاشتن اختلافات است، وقتی دو گروه با هم اختلاف دارند و اختلافاتشان به ضرر نظام است، باید اختلافات را کنار گذاشته و به همدیگر تیراندازی نکنند.

مازندمجلس:الهه محمدي: حجت الاسلام محمدتقی رهبر، عضو جامعه روحانیت مبارز و امامجمعه اصفهان در گفت و گو با خبرآنلاین درباره موضوع «آتش بس» که اخیرا از سوی بعضیاز چهره های اصولگرا مطرح شده است، گفت: «آتش بس» و «آتش به اختیار» هر کدام موضوع خاصدارد و برای یک مورد نیست. آتش به اختیار این است که نیروهای انقلاب، دانشجویان، ‌اساتید،روحانیت، ‌مردم و توده ها بیدار باشند که نقشه‌های استعماری و استکباری به خصوص درعرصه های فرهنگی کارگر نشود و اگر مسئولین و آنها که باید در مقابل توطئه‌هایبیگانه بایستند،‌ نایستادند همه احساس تکلیف کنند و در مقابل هنجارشکنی‌های اخلاقیو اجتماعی، دانشجو و روحانیت و نیروهای حزب‌الله احساس مسئولیت کنند.

آتش به اختیاربه مفهوم جنگ خیابانی نیست

او ادامه داد: البته معنای این مفهوم جنگخیابانی نیست بلکه «آتش به اختیار» یک اصطلاح نظامی است. اگر در جبهه جنگ فرماندهدچار اختلال شد، آیا سربازان فرار می کنند یا اینکه در مقابل دشمن می ایستند ومقاومت می کنند؟ فکر می کنم اینها نیاز به توضیح بیشتر هم ندارد و مردم فهمیده اندکه این یک اصطلاح نظامی است که در مواردی به کار برده می شود.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه اگرچنانچه فرماندهان فرهنگ، جامعه،‌ سیاست و اقتصاد دچار اختلال شدند، معنایش ایننیست که نیروهای انقلاب کنار بروند، بلکه باید در عرصه باشند، گفت: آن ها باید ازارزش‌ها دفاع کنند و در مقابل دشمن بایستند. مثل همان میدان جنگ که اگر فرماندهتیر خورد و افتاد، آن گروه نظامی فرار نمی کند بلکه مقاومت کرده و با دشمن می جنگند. در عرصه فرهنگی همهمینطور است. اگر مسئولین و آنها که باید فرهنگ و هنر را هدایت کنند، کوتاه آمدندیا در عرصه‌های آموزشی و فرهنگی آنطور که باید کار نکردند، نیروهای انقلاب بايد مثلهمان نظامیان در مقابل حرکت‎های بیگانه بایستند، مقاومت کنند و از ارزش‌ها دفاعکنند. 

آتش بس برای حلاختلافات است

این عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکهمفهوم «آتش‌بس» برای من به مفهوم کنارگذاشتن اختلافات است، ادامه داد: وقتی دو گروهبا هم اختلاف دارند و اختلافاتشان به ضرر نظام است، باید اختلافات را کنارگذاشته و به هم دیگر تیراندازی نکنند. همدیگر را تحقیر نکنند، بلکه برای مصالح کشور و ملت اقدام، قیام و حرکتکنند. این هم در جای خودش صحیح است. می‌خواهم بگویم این دو با هم در یک مورد نیستکه بگوییم آنجا آتش به اختیار و اینجا آتش‌بس. فرض کنید دو گروه سیاسی با هم نزاعدارند. هرچند که معتقدم بین اصولگرایان و اصلاح طلبان به آن صورت نزاعی نیست و یکاختلافاتی مطرح است که هر دو طرف حرف‌هایی دارند. اما زبان همدیگر را بفهمیم و بر مصالحملت تکیه کنیم، به همدیگر تیراندازی نکنیم، روزنامه‌ها و نوشته‌ها و سخنرانی‌هایمانبه همدیگر حمله و هجمه نکنند. چون که دشمن سوءاستفاده می کند و منافع ملی در مخاطره میافتد.

مردم کاری بهاصلاح‌طلب و اصولگرا ندارند

رهبر ادامه داد: امروز روزی است که همه باید دستبه دست هم بدهیم. این 42 میلیون مردمی که در این اوضاع و احوال با وجودی که از وضع زندگی و معیشت‌شانناراضی هم هستند، اینگونه به میدان آمدند را قدر بدانیم و از این مردم درسبیاموزیم. امروز ملت چشم به راه خدمت دولت و مجلس است. مردم کاری به اصلاح‌طلب واصولگرا ندارند و هرکس هر عقیده‌ای دارد برای خودش است. اما انتظار دارند اصلاح‌طلبو اصولگرا در مجلس،‌ دولت و حکومت و در هر کجا که هستند، ‌دست به دست هم دهند بهجای اینکه به همدیگر تیراندازی کنند. افراد باید این تیرها را به طرف دشمن نشانهبگیرند و نیروهایشان را برای ساختن کشور به کار ببرند. این حربه درست نیست.
او گفت: چنانچه مصالح نظام و اصول انقلاب در مخاطره بود همه باید جمع شوند. اینکه گروه های سیاسی با هم باشند و آتَش‌بس و صفا وصمیمیت داشته باشند، برای مصالح کشور به جای خودش درست است.

حرکت جمنا بی‌جوابهم نبود

امام جمعه شهر اصفهان با بیان اینکه بنده خودمیک فرد از جامعه اصولگرایی هستم، گفت: البته هر جمعی هم اشتباهات و هم نقاط منفی دارد. فرض کنید وحدت اصولگرایان خیلی کارساز است که ما در خیلی جاها نداشتیم. البتهدر دوره اخیر تا حدودی داشتیم. در مورد انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر وفاق زیادیحاصل شد که حرکت‌های خوبی بود. جمنا اگرچه جواب نهایی را نداد اما بی‌جواب هم نبود. کسب 16 میلیون برای نامزدی که خیلی هم مقدمات تبلیغات و سازوکار نداشته، نشانهاین است که بالاخره گرایش عمومی به اصولگرايان وجود دارد. خطا هم بالاخره همه جا و در همه گروه‌هاهست.

حرف زاکانی وتوکلی درباره آتش‌بس درست است

محمد تقی رهبر گفت: ما باید خطاهایمان را خودمانبا نگاه خودمان رفع کنیم. برای خطاهای خودمان و طرف مقابلمان بزرگنمایی نکنیم تایک امر کوچک را کم‌کم بزرگ و بزرگتر نکنند. به هر حال حرفی که آقای توکلی و آقایزاکانی درباره آتش بس فرمودند، خوب است و خود بنده هم همین را می گویم که امروز روزی است که مابا حفظ موازین چارچوب انقلاب، دست به دست هم بدهیم. بدون اینکه یک ذره از مواضعانقلاب عقب‌نشینی کنیم. با توجه به همان فرمایش آقا که فرمودند آتش به اختیار، دفاع از ارزش‎ها درمقابل تهاجم همچنان محفوظ است.
او ادامه داد: هم باید در مقابل تهاجمی که علیه ارزش‌ها می شود قدرتمندانه بایستیمو آتش‌ به اختیار باشیم و هم در مواقعی که باید با هم باشیم، ‌با هم باشیم و دشمنرا با دوست مخلوط نکنیم. دشمن نابودی انقلاب و ما را می خواهد. همانطورکه دیدید آمریکایی‌ها گفتند ما سعی می کنیم که با روش صلح‌آمیز، کم‌کم اصول و روشانقلابیون را تغییر دهیم. ما باید اینها را جدی بگیریم و بر اصول انقلاب استوارباشیم. این همان چیزی است که اصولگرایان بر آن تاکید دارند.

اصولگرایان آنچنانخطای بزرگی نداشتند که بخواهند آن را پوشش دهند!

این عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه اصولگرایانبالاخره حرف‌ها و انتقاداتی دارند، هرچند که در جاهایی هم ضعف‌ها و قوت‌هایی داریم،گفت: همانطور که در مقابل ما هم گروه‌های دیگری هستند. امروز روزی است که ضعف‌هایکوچک را باید نادیده بگیریم و حتی تعدد نگاه‌های سیاسی در اصولگرا و اصلاح‌طلب راکوچک کنیم و امور و ضعف‌های کوچک را بزرگ جلوه ندهیم تا به نگاه چشم به راه ملت پاسخدهیم. کار، اشتغال، اقتصاد، ‌ثبات ملی، ‌وحدت از اصول اولیه ماست که زیر پرچمولایت و ولی امر بایستیم. معتقدم که اصولگرایان آنچنان خطاهای بزرگی نداشتند کهبخواهند آن را با طرح موضوع آتش بس پوشش دهند! بالاخره یک جاهایی باید بیشتر با همباشیم که نبودیم. هرچند جاهایی جبران کردیم. بالاخره هر گروهی یک ضعف و قوت‌هاییدارد. اکنون وقت آن است که ضعف‌ها را برطرف کنیم و با اقتدار در مقابل بیگانهبایستیم. در کنار هم باشیم و خواسته های ملت را پاسخ دهیم.

رئیس‌جمهور خیلیجاها صحبت‌هایی کرد که جایش نبود

رهبر ادامه داد: دولتی‌ها هم اشکالاتی داشتند،رفتارها و مواضعی داشتند که ما نسبت به آن ایراد داریم. رئیس‌جمهور خیلی جاها صحبت‌هاییکرد که جایش نبود. گاهی مواضعی داشت که قابل قبول نبود. اما در عین حال مامعتقدیم الان دیگر وقت این حرفها نیست. هرکدام‌مان از طرفین ضعف‌ها و قوت‌هاییداشتیم و الان وقت آن است که به محورهای مشترک تکیه کنیم.

مفهوم آشتی ملیرا قبول نداریم

او گفت: قبلا آشتی ملی مطرح شد که حرف غلطی استچون ما دعوایی با هم نداریم. ما همه دین‌مان، ‌خدایمان، ‌قرآن‌مان، ‌انقلاب ورهبری‌مان یکی است. هرچند که اختلاف‌نظرهایی هم در پاره‌ای موارد با هم داریم.نباید اختلافات را بزرگ کنیم و بعد بگوییم حالا می‌خواهیم این جنگ را به آشتی ملیتبدیل کنیم. همانطور که این عنوان را که دو، سه ماه پیش مطرح کردند، ‌اصلا قبولنداشتم. ما دعوایی نداریم و اختلاف نظر طبیعی است. منتها اختلاف‌نظر نباید به دستبیگانه سوژه دهد و با مصالح ملی منافات داشته باشد. هرچه با هم باشیم و به سمتوحدت برویم، همانی است که قرآن توصیه می کند. «فاتصموا باحبل الله جمیعا ولاتفرقوا» به رشته استوار ایمان و حبل‌الله متوسل شوید و تفرقه نکنید که تفرقه نتیجه‌اشعاید دشمن می شود. ما هم نباید اختلافات را بزرگنمایی کنیم و نسبت به همدیگر مچگیری نکنیم.

الان وقت ماشهگذاشتن روی ایردات نیست

رهبر با بیان اینکه اگر اصولگرایان ایراداتی داشته باشند، ‌اصلاح طلبان هم ايراداتي دارند، ادامه داد: اما الان وقت این نیست که روی ایراداتیکدیگر انگشت و ماشه بگذاریم و به اختلافات دامن بزنیم. ما باید به سمت صلح، ‌صفا،صمیمیت و کار برای نظام و اسلام و کشور تحت پرچمی که امروز به دست ولی امر است،‌برویم و مقابل ولی امر موضع‌گیری‌ نکنیم. اصلاح‌طلبان، اصولگرایان و آقای رئیس‌جمهوردر مواقعی حرف‎هایی زدند که جایش نبود و قصد تجدید اینها را ندارم که در رسانه مطرحشود ولی به هر حال اینها چیزهایی است که نباید از آن غافل باشیم. اکنون جای نزاعنیست؛ ‌جای وحدت، همدلی و همکاری است و باید دشمن را مایوس کنیم. روی این موضوعتکیه کنیم که اگر‌ دشمن قصدش روی کار آوردن جریانی است که این جریان در مسیرخواسته‌های آمریکا باشد باید در دهانش بزنیم.

ما نمی‌خواهیمصحبت‎هایی که راجع به موشک‎ها شد را بزرگ کنیم

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه هیچجریانی در کشور ما روی کار نخواهد آمد که همراه با صدای آمریکا باشد، گفت: نهاصلاح طلب و نه اصولگرا، هرکس که بخواهد در این مسیر قرار بگیرد، از صف ملت خارج شدهو باید مواظب باشیم که توطئه‌های بیگانه و دشمن به نتیجه نرسد و حرف‌های آنها الگوبرای عمل کردن نباشد. ما همچنان موضع ضداستکباری و ضداستعماری و حمایت از مقاومت داریم. تحت پرچم ولایت هستیم واصولگرا و اصلاح‌طلب هم همه باید برای ملت کار کنند و اختلافات را هم کناربگذارند. جنگ و نزاعی هم نیست و اختلاف‌نظر هم طبیعی است. هرجا که لازم شد بایدبا هم بنشینیم و آن را حل کنیم. ما نمی‌خواهیم صحبت‌هایی که راجع به موشک‎ها شد رابزرگ کنیم.

27219

مقابل اینکه اصولگرا انقلاب اصولگرایان باشیم اختلافات اختیار همدیگر دارند ادامه سیاسی باشند نکنیم جامعه امروز روحانیت آتش‌بس نباید بالاخره اینها مصالح درباره داریم نیروهای هرچند مفهوم نکنند تیراندازی جاهایی اصلاح‌طلب ضعف‌ها نداریم موضوع مبارز نظامی مقاومت بایستند فرهنگی بزرگی نداشتند بگیریم آمریکا فرمودند همچنان موشک‎ها مواقعی تفرقه مواضعی داشتند اکنون رئیس‌جمهور کم‌کم دعوایی صحبت‌هایی اختلاف‌نظر طبیعی همانطور بزنیم بگوییم فرهنگ بیشتر اقتصاد میدان بیگانه اختلال اصطلاح اصفهان توکلی مسئولین احساس البته ارزش‌ها اختلاف میلیون بدهیم واصولگرا خودمان خطاهای ندارند مخاطره زاکانی معتقدم طلبان نزاعی بزرگنمایی