برگزیده ها
دیدار جابری‌انصاری با نماینده ویژه فرانسه و وزیر خارجه قزاقستان در آستانه

مازندمجلس: معاون وزیر امور خارجه کشورمان با نماینده ویژه دولت فرانسه در امور سوریه و وزیر امور خارجه قزاقستان دیدار کرد.

مازندمجلس: معاون وزیر امور خارجه کشورمان با نماینده ویژه دولت فرانسه در امور سوریه و وزیر امور خارجه قزاقستان دیدار کرد.

به گزارش ایلنا، فرانک ژله، نماینده ویژه دولت فرانسه در امور سوریه، امروز در حاشیه اجلاس آستانه۵ با حسین جابری انصاری، مذاکره‌کننده ارشد ایران در روند آستانه دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که پس از سفر وزیر امور خارجه کشورمان به فرانسه و بازدید دبیرکل وزارت خارجه فرانسه از ایران صورت می‌گیرد، طرفین ضمن برشمردن اصول مشترکی همچون ضرورت پرهیز از خشونت، توجه به توافق سیاسی به عنوان تنها راه حل بحران، مخالفت با اقدامات یکجانبه بازیگران خارجی در سوریه و لزوم توجه و اهتمام نسبت به ابعاد انسانی بحران سوریه تاکید کردند.

فرانک ژله در این دیدار ضمن بیان نظرات دولت متبوعش در خصوص نحوه پیشبرد روند آستانه، از نظرات کشورمان در این خصوص و چشم‌انداز مشارکت دولت‌های دیگر در کمک به حل بحران سوریه مطلع شد.

همچنین جابری انصاری، معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه در حاشیه اجلاس با غیرت عبدالرحمن‌اف وزیر امور خارجه قزاقستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار طرفین پیرامون آخرین تحولات کنفرانس آستانه و تلاش‌های جاری برای کمک به حل بحران سوریه تبادل نظر کردند. 

 

خارجه دیدار سوریه فرانسه بحران آستانه نماینده کشورمان قزاقستان طرفین وزارت نظرات گفت‌وگو فرانک معاون حاشیه اجلاس جابری انصاری