برگزیده ها
آماده‌سازی مرز خسروی به کاهش خروج زائران از مرز مهران در ایام اربعین اربعین کمک کند

مازندمجلس: معاون وزیر کشور عراق پیش از ظهر امروز در دیدار با معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: تلاش ما ایجاد راهکارهای مشترک برای سهولت در سفر زائران اربعین و حفظ عظمت و جایگاه تأثیر گذار این مراسم در جهان است.

مازندمجلس: معاون وزیر کشور عراق پیش از ظهر امروز در دیدار با معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: تلاش ما ایجاد راهکارهای مشترک برای سهولت در سفر زائران اربعین و حفظ عظمت و جایگاه تأثیر گذار این مراسم در جهان است.

به گزارش ایلنا، حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی در این دیدار بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد زیرساخت‌های دائمی به منظور اسکان زائران در تمام طول سال به عنوان یک اقدام ماندگار تأکید کرد و گفت: آماده‌سازی مرز خسروی از سوی طرف عراقی می‌تواند به کاهش خروج زائران از مرز مهران و بهبود شرایط در ایام اربعین کمک کنند. 

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی با اشاره به وقوع دو حادثه تروریستی در ایام قبل و بعد از مراسم اربعین حسینی سال گذشته در عراق گفت: باید تمهیدات امنیتی مناسبی اتخاذ شود تا امنیت سفر زائران در تمام طول سال تأمین شود. 

ذوالفقاری با تشکر از سفیر عراق در تهران به‌خاطر همکاری مستمر با این ستاد و حضور در مرزهای کشور در ایام اربعین سال گذشته از وزیر کشور عراق برای سفر به جمهوری اسلامی ایران دعوت کرد. 

او در پایان گفت: به اعتقاد ما مراسم معنوی اربعین جایگاه خود را به‌دست آورده و بر کل جهان اسلام و حتی سایر ادیان تأثیرگذار است. 

محمد بدر، معاون وزیر کشور عراق نیز در این دیدار با قدردانی از جمهوری اسلامی ایران، حسن همکاری دو طرف را حاکی از روابط دیرینه تاریخی و دینی دو همسایه مسلمان دانست و گفت: امنیت و ثبات کشور عراق بر امنیت کل خاورمیانه تأثیرگذار خواهد بود. 

او گفت: تلاش ما ایجاد راهکارهای مشترک برای سهولت در سفر زائران اربعین و حفظ عظمت و جایگاه تأثیرگذار این مراسم در جهان است. 

معاون وزیر کشور عراق گفت: تمام تلاش مسئولان دو کشور ایران و عراق کمک به تسهیل سفر زائران اربعین است و باید راهکارهایی برای سهولت سفر سالمندان، بانوان و افراد ناتوان پیدا کنیم و آمادگی داریم امکانات لازم را در اختیار زائران کربلا قرار دهیم.

اربعین زائران معاون دیدار مراسم ذوالفقاری سهولت جایگاه اسلامی امنیتی تأثیرگذار حسینی جمهوری ایجاد امنیت همکاری گذشته مشترک مهران آماده‌سازی انتظامی راهکارهای مرکزی آمادگی