برگزیده ها

مازندمجلس: «مون جائه این» رئیس جمهوری کره جنوبی روز چهارشنبه پس از نخستین آزمایش موفقیت آمیز یک موشک بالستیک قاره پیما در کره شمالی، آن را «تهدیدی بزرگ» تلقی کرد و خواستار توقف فوری برنامه موشکی پیونگ یانگ شد.

مازندمجلس: وی که هم اکنون در برلین پایتخت آلمان بسر می برد، در یک کنفرانس خبری مشترک با «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان گفت: این اقدام (آزمایش موشکی) تحریک آمیز است و تهدیدی بزرگ به شمار می رود.

به گزارش نامه نیوز به نقل از خبرگزاری یونهاپ، وی افزود: کره شمالی باید به سرعت برنامه موشکی خود را متوقف کند. ما در همین راستا احتمال افزایش تحریم ها را بررسی می کنیم.

مون ادامه داد: این موضوع را در نشست جی 20 با نمایندگان دولت های حاضر مطرح خواهیم کرد.
مرکل هم در این کنفرانس خبری، با حمایت از موضع سئول در این رابطه گفت: مذاکرات آتی بر این محور خواهد بود که چگونه می توانیم به این آزمایش موشکی واکنش نشان داده و تحریم ها و فشارها را افزایش دهیم.

صدر اعظم آلمان افزود: این موضوع از اهمیتی ویژه برای ما برخوردار است؛ زیرا از روی تجربه می دانیم که وضعیت یک کشور تقسیم شده به چه صورت است و زمانی که آلمان در سال 1989 بار دیگر یکپارچه شد، ما تا چه اندازه احساس خوشحالی می کردیم.

اجلاس سران کشورهای عضو گروه 20 (جی 20) در تاریخ هفتم و هشتم ژوئیه (16 و 17 تیر ماه) به میزبانی هامبورگ آلمان برگزار خواهد شد.
آلمان موشکی افزایش موضوع تحریم افزود کنفرانس برنامه شمالی واکنش آزمایش