برگزیده ها
انتخاب دو کنسرسیوم‌ برای اپراتوری ترمینال‌های ۱ و ۲ بندر شهید رجایی

مازندمجلس: مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از انتخاب دو کنسرسیوم داخلی-خارجی برای اپراتوری ترمینال‌های ۱ و ۲ بندر شهید رجایی خبر داد.

مازندمجلس:، محمد سعیدنژاد شب گذشته در مراسم روز جهانی دریانورد در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ دریا نیازمند سند توسعه است و ‌ضروری است سیاست‌های توسعه دریامحور در کشور با مدل‌های مختلف مورد توجه باشد.

وی با تأکید بر اینکه‌ باید از‌ ظرفیت‌های تجاری و اقتصادی دریا بهره ببریم، اضافه کرد:‌ اقتدار ما در دریا یکی از شاخص‌های اصلی حضور ما در دریا است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه در دوران پس از تحریم، بخش زیادی از شناورهای ایرانی به پرچم ایران مزین شدند، گفت: امیدواریم بقیه شناورهای ایرانی نیز این موضوع را دستورکار قرار دهند و تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران باشند. 

سعیدنژاد با اشاره به اینکه دریانوردان فعالیت‌های بسیار سختی در دریا انجام می‌دهند، گفت: با این وجود برخی از آنها از داشتن بیمه‌های پوششی درمان و عمر محروم هستند و این از ایرادات اساسی است.

وی یادآور شد: در گذشته قانونی وجود داشت مبنی بر اینکه فعالیت دریانوردان در دریا بخشی از نظام وظیفه آنها تلقی می‌شد که این موضوع امروز کمتر مورد توجه است.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد:‌ امیدواریم با توجه به تمایل و علایق سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در حوزه دریا و بنادر بتوانیم زمینه‌ها مشوق‌های جذب سرمایه‌گذار را فراهم کنیم. 

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی درباره جذب اپراتور بندر شهید رجایی اظهار داشت: تا این لحظه دو شرکت ایرانی ـ خارجی در قالب دو کنسرسیوم انتخاب شدند که این انتخاب براساس ارزیابی کیفی بوده است.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم شرایط مناسبی برای جذب اپراتور بندر شهید رجایی فراهم شود، گفت: این اپراتورها برای ترمینال‌های شماره یک و دو بندر شهید رجایی هستند. 

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی یادآور شد: تجهیزات مورد نیاز بندر شهید رجایی به این بندر وارد شده است. 

سعیدنژاد با بیان اینکه فاز اول بندر چابهار آماده افتتاح رسمی است، اظهار داشت: به دلیل آنکه این فاز با حضور مسئولان اول دولت افتتاح خواهد شد، پیش‌بینی می‌کنیم که افتتاح آن به بعد از مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری و تحلیف موکول شود. 

اینکه رجایی بنادر اشاره افتتاح ایرانی مدیرعامل امیدواریم دریانوردی سعیدنژاد اظهار خارجی دریانوردان یادآور فراهم شهرسازی اپراتور جمهوری ترمینال‌های معاون مراسم گذشته شناورهای توسعه اقتصادی موضوع