برگزیده ها
رفع تصرف ۵۹ میلیارد تومان از اراضی دولتی در تهران

مازندمجلس: فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن از رفع تصرف ۸۳۰ هزار مترمربع اراضی ملی، در خردادماه خبر داد.

مازندمجلس:به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سرهنگ علی عباس‌نژاد درباره مهمترین اقدامات یگان حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن در خردادماه سال جاری گفت: در این ماه ۶۹ مورد اجرای حکم دادگاه مبنی بر رفع تصرف داشته‌ایم که با استفاده از هزار و ۲۳۱ نفر نیروی عضو این یگان، از متصرفان خلع ید انجام شد. همچنین در سراسر کشور به جز استان تهران، ۸۳۰ هزار مترمربع معادل ۵۴ میلیارد تومان رفع تصرف از اراضی ملی و دولتی انجام شده است که این رقم در استان تهران ۳۳ هزار و ۴۰۰ مترمربع و معادل ۵۹ میلیاردتومان بوده است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن، بیشترین رفع تصرفات را مربوط به استان‌های فارس، آذربایجان‌شرقی، البرز، اصفهان و خراسان‌شمالی دانست و افزود: بالاترین تعداد رفع تصرف از اراضی ملی در استان فارس بود که بیش از ۱۹ فقره، در این استان ثبت شد. در برخی از استان ها نیز همچون همدان، ایلام و بوشهر در ماه گذشته حکمی وجود نداشت تا به اجرا درآید.

به گفته این مقام مسئول در سازمان ملی زمین و مسکن، یگان حفاظت این سازمان در برخی از شهرها قبل از وقوع جرم (تصرف اراضی) اقدامات پیشگیرانه انجام داده که در کاهش میزان تصرفات از سوی سوءاستفاده گران، مؤثر بوده است.

عباس‌نژاد با اشاره به گشت‌زنی هدفمند نیروهای یگان حفاظت از اراضی به عنوان یکی از اقداماتی که به طور مداوم انجام می شود، گفت: همین گشت زنی های هدفمند در یک ماه گذشته از ۲۳۷ مورد شروع به تصرف جلوگیری کرد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن، به ۲۳۷ مورد رفع تصرف آنی و لحظه‌ای از اراضی دولتی در استان های مختلف اشاره و اظهار داشت: یگان حفاظت در لحظه در محل حاضر شد و با رفع تصرف فوری مانع از اقدامات خلاف در ۱۶۲ هکتار از اراضی شد.

وی، بیشترین رفع تصرف لحظه‌ای را به ترتیب مربوط به استان تهران با ۴۲ مورد، هرمزگان ۳۰ مورد، جنوب سیستان و بلوچستان (ایرانشهر) ۳۴ مورد و خوزستان و کهگیلویه و بویر احمد هر کدام با ۱۴ مورد رفع تصرف عنوان کرد.

اراضی استان حفاظت تهران اقدامات دولتی مربوط گذشته اشاره هدفمند لحظه‌ای عنوان تصرفات مترمربع تومان میلیارد عباس‌نژاد مسئول فرمانده معادل بیشترین