برگزیده ها
کسی نمی‌تواند به اصل اتکا به آرای مردم خدشه وارد کند

مازندمجلس: حسینعلی امیری گفت: بن و اساس حکومت ما رای مردم است، این مساله تصریح قانون اساسی است و کسی نمی‌تواند از زیر آن شانه خالی کند.

مازندمجلس: حسینعلی امیری گفت: بن و اساس حکومت ما رای مردم است، این مساله تصریح قانون اساسی است و کسی نمی‌تواند از زیر آن شانه خالی کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حسینعلی امیری در همایش فصلی خانه احزاب با بیان اینکه احزاب و گروه‌های سیاسی در کشور تشکیل می‌شوند اما در حکومت استبدادی گذشته احزاب فعالیت زیرزمینی داشتند، گفت: تشکر می‌کنم از اعضای محترم خانه احزاب که زمینه حضور بنده را فراهم کردند. دبیران و اعضای احزاب مباحثی را مطرح کردند که برای دولت می‌تواند قابل استفاده باشد. 

معاون پارلمانی رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: از این جهت می‌گویم قابل استفاده است که بنده در کمیسیون دفاعی و سیاسی حضور دارم و فعالیت‌های حزبی در این کمیسیون مطرح می‌شود. 

او افزود: بحث من راجع به فراز و نشیب‌های احزاب و تحزب در نظام جمهوری اسلامی ایران بعد از انقلاب است شما خوب می‌دانید سابقه احزب در ایران به مشروطه باز می‌گردد. حزب به معنای واقعی و حقیقی تا پیروزی انقلاب اسلامی معنی نداشت، دو حزب وجود داشت که وابستگی آنان به حکومت مشخص بود. 

امیری در ادامه تشریح کرد: دوستان می‌دانند در دنیا یکی از شاخصه‌های دموکراسی تفکیک قوا است و می‌دانید تجمیع قدرت فساد آور است آن چیزی که در تاریخ کشور در زمان مشروطه مواجه بودیم، همین بود. 

او خاطرنشان کرد: یکی از شاخصه‌های دموکراسی در بحت تفکیک قوا انتخابات و آرای مردم  است. خوشبختانه بحث تفکیک قوا و اتکا به آرای عمومی به خوبی در قانون اساسی دیده شده، مقام معظم رهبری هم با آرای مردمی انتخاب می‌شوند. 

امیری تصریح کرد: مردم نمایندگانی را انتخاب می‌کنند و نمایندگان عالی‌ترین مقام کشور که رهبری است را انتخاب می‌کنند. 

او تاکید کرد: عالی‌ترین مقام کشور با رای مردم انتخاب می‌شود، رییس‌جمهور، نمایندگان مجلس و شوراهای شهر و روستا با رای مستقیم مردم انتخاب می‌شوند.  بن و اساس حکومت ما رای مردم است، این تصریح قانون اساسی است که کسی نمی‌تواند از زیر آن شانه خالی کند. اتکا به آرای عمومی یک اصل در قانون اساسی است که کسی نمی‌تواند به آن خدشه وارد کند.

امیری خاطر نشان کرد: اداره کشور بر اساس اتکا به آرای عمومی است.

ادامه دارد...

احزاب امیری اساسی قانون حکومت نمی‌تواند می‌شوند عمومی تفکیک سیاسی تصریح دموکراسی شاخصه‌های ادامه حسینعلی امیری عالی‌ترین نمایندگان رهبری مشروطه خاطرنشان اعضای حسینعلی همایش استفاده رییس‌جمهور انقلاب اسلامی کمیسیون می‌دانید