برگزیده ها
مجلس فقط از کابینه در خدمت مردم حمایت می‌کند/ هنر نیست روی اختلافات داخلی بنزین بریزیم

مازندمجلس: رییس مجلس با بیان اینکه رمز پایداری انقلاب اسلامی همبستگی داخلی است، گفت: قطعا باید اختلاف‌ها را کم کنیم زیرا همواره زمینه بروز اختلاف وجود دارد و اینکه ما بر روی مسائل بنزین ریخته و آن را شعله‌ور کنیم این اقدام هنر نیست.

مازندمجلس: رییس مجلس با بیان اینکه رمز پایداری انقلاب اسلامی همبستگی داخلی است، گفت: قطعا باید اختلاف‌ها را کم کنیم زیرا همواره زمینه بروز اختلاف وجود دارد و اینکه ما بر روی مسائل بنزین ریخته و آن را شعله‌ور کنیم این اقدام هنر نیست.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز (پنج شنبه، ۱۵ تیرماه) در مراسم بزرگداشت شهید محمدحسین افتخاری از شهدای حادثه هفتم تیر۱۳۶۰ که در استان گیلان برگزار شده بود، با بیان اینکه در شرایط کنونی مهم‌ترین مسئله کشور توسعه اشتغال، معیشت و افزایش صادرات است، گفت: قطعاً در کنار تمام چالش‌های موجود از جمله مسائل سیاسی، فرهنگی، بین‌المللی و منطقه‌ای، مهم‌ترین مسئله موضوع اقتصادی است که خوشبختانه در برنامه ششم توسعه به تقویت اقتصاد کشور و گسترش تولید توجه شده است تا با اجرای مفاد آن بستر تولید و صادرات فراهم شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه دولت باید برای اجرای قانون برنامه ششم توسعه کشور اهتمام کند، تصریح کرد: دولت باید این قانون را مبنای کارهای خود قرار دهد و ما در این رابطه مصر و پیگیر هستیم.

دولت آینده باید در چارچوب قانون برنامه ششم توسعه حرکت کند

وی ادامه داد: دولت آینده باید در چارچوب قانون برنامه ششم توسعه کار و تلاش کرده و خالی از حواشی به متن مسئله مردم که‌‌ همان موضوع اقتصادی و معیشتی است، بپردازد.

لاریجانی با اعلام اینکه مجلس فقط از کابینه‌ای که به فکر خدمت به مردم باشد، حمایت می‌کند، تصریح کرد: دولت آینده باید در جهت رفع دغدغه‌های مردم و حل مشکلات اقتصادی تلاش کند نه اینکه حواس پرتی در مسائل دیگر داشته و ذهنشان متفرق باشد.

شهادت بزرگان زیادی در راه انقلاب باعث شده جریان سازنده مجاهدت در کشور سرافراز بماند

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور گسترده مردم در مراسم بزرگداشت شهید محمدحسین افتخاری گفت: مراسم امروز مربوط به یک شهید والامقام است، یک روحانی مجاهد که قبل از پیروزی انقلاب فعالیت‌های گسترده‌ای را صورت داده و پس از پیروزی انقلاب نیز برای تثبیت نظام اسلامی در نقاط مختلف حضور داشت.

وی با اشاره به جایگاه والای مقام شهادت گفت: مقام شهادت، جایگاه کوچکی نیست. کسی که در راه خدا از جان خود می‌گذرد همواره زنده بوده و نزد خدا ارتزاق می‌کند؛ بنابراین شهید و شهادت یک حالت استثناء برای زندگی بشر است و قطعاً این بزرگ‌ترین هدیه برای انسان بوده و خانواده‌های شهدا نیز بالا‌ترین مقام را نزد خداوند دارند.

لاریجانی با اشاره به فعالیت‌های شهید افتخاری در دوران انقلاب اسلامی افزود: این شهید بزرگوار فردی بود که نسبت به سرنوشت ملت و انقلاب احساس مسئولیت داشت و تا پای جان نیز مبارزه کرد. حال در این مسیر بزرگان زیادی در راه انقلاب جان خود را فدا کرده‌اند تا جریان سازنده مجاهدت در کشور سرافراز بماند از این رو قطعاً اگر برخی از همین حوادث برای یک کشور بزرگ رخ می‌داد، می‌توانست این امر کمر مردم آن کشور را می‌شکند اما ملت ایران که خود بانی یک انقلاب اسلامی بودند توانستند از تمام این توطئه‌ها عبور کنند.

سعودی علیه ایران حرف بی‌حساب می‌زند

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قطعاً به خاطر این مجاهدت‌ها و از خودگذشتگی‌ها بود که ملت توانست روی پای خود بایستد و امروز انقلاب اسلامی پایدار است از طرف دیگر ما در سال‌های آغازین انقلاب اسلامی شاهد یک جنگ تحمیلی از سوی کشورهای شرق و غرب علیه جمهوری اسلامی بودیم. در آن دوران در کشور تازه انقلاب صورت گرفته و برخی مشکلات هنوز پابرجا بود که دشمنان جنگ گسترده‌ای را علیه ما به راه انداختند حال همین کشور سعودی که امروز علیه ایران حرف بی‌حساب می‌زند در آن دوران صدام را حمایت‌های نظامی و مالی کرد.

وی افزود: اینکه ملتی در مقابل توطئه‌ای بزرگ و بین‌المللی دوام بیاورد مسئله کوچکی نیست و ملت ایران با مجاهدت در راه انقلاب ریشه‌های نظام اسلامی را استوار کرد از طرف دیگر قطعاً در میان ملتی که نیروهای مجاهد رشد پیدا کرده باشند آن ملت همیشه سرافراز است.

در دیگر کشور‌ها تروریست را سرکوب نمی‌کردیم، امنیت کوچه و خیابان را برهم می‌زدند

لاریجانی تصریح کرد: در شرایط کنونی نیز شاهد توطئه‌ کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای علیه ایران هستیم، توطئه موجودات موذی که قطعاً ضعیف‌تر از گذشته نیست؛ از طرف دیگر در شرایط کنونی شاهد فعالیت گروه‌های ترویستی در عرصه منطقه‌ای هستیم البته در گذشته این جریان‌ها به این میزان وسیع نبودند و قطعا باید نسبت به آن‌ها حساس بود. همچنین جمهوری اسلامی در چند سال اخیر راهبرد درستی را برای کمک به کشور‌ها برای مقابله با گروه‌های تروریستی اتخاذ کرده است حال شاید افرادی بگویند که چرا ما باید در این عرصه ورود کنیم که در پاسخ باید گفت قطعاً اگر در آن کشور‌ها تروریست‌ها را سرکوب نمی‌کردیم آن‌ها در ایران مسئله‌سازی می‌کردند از این رو به طور حتم اگر تروریست‌ها سرکوب نشوند امنیت کوچه و خیابان را برهم می‌زنند.

آمریکا به دنبال ایجاد سلسله اقدامات بین‌المللی علیه ایران است

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقدامات برخی کشور‌ها برای ایجاد دعوای شیعه و سنی در منطقه توطئه‌ کوچکی نیست، افزود: این کشور‌ها قطعاً به دنبال بحران سازی در عرصه منطقه‌ای هستند، از طرف دیگر مسئله سازی اخیر آمریکا در تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران نیز نشان‌دهنده آن است که این کشور به دنبال ایجاد سلسله اقدامات بین‌المللی علیه ایران است که قطعاً باید در این رابطه هوشیار بود و برای پایداری انقلاب زحمت کشید.

هنر نیست بر روی اختلافات داخلی بنزین ریخته و آن را شعله‌ور کنیم

وی با بیان اینکه رمز پایداری انقلاب اسلامی همبستگی داخلی است، گفت: قطعا باید اختلاف‌ها را کم کنیم زیرا همواره زمینه بروز اختلاف وجود دارد و اینکه ما بر روی مسائل بنزین ریخته و آن را شعله‌ور کنیم این اقدام هنر نیست از طرف دیگر سربلندی ایران به پیروی از ولایت فقیه وابسته است و شاهد بوده‌ایم که ولایت فقیه همواره بحران‌ها را در کشور خنثی کرده است.

مشکلات امنیتی در منطقه، قابلیت انتقال و مهاجرت به کشور ما را نیز دارد

لاریجانی ادامه داد: قطعاً در مسائل مختلف منطقه‌ای باید با دقت موضوعات را رصد کرد و نسبت به مسائل احساس مسئولیت داشته باشیم و اگر یک مشکل امنیتی در منطقه ایجاد شد بدانیم که آن موضوع قابلیت انتقال و مهاجرت به کشور ما را نیز دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: خوشبختانه در میان کشورهای منطقه کشوری به مانند جمهوری اسلامی ایران نیست که در مورد مسائل مختلف منطقه‌ای با دقت نظر تدبیر کرده باشد که این توفیق نیز به خاطر هدایت‌های رهبر معظم انقلاب است.

دشمنان نباید احساس کنند مواضع ما نسبت به رفتار‌هایشان انفعالی است

وی با بیان اینکه قطعاً در مقابل توطئه‌گرانی که‌گاه صدای بلند دارند باید با خصوصیات انقلابی رفتار شود، گفت: قطعاً اگر دشمنان احساس کنند که مواضع ما نسبت به رفتار‌هایشان انفعالی است، با پررویی به مسائل ورود می‌کنند حال اینکه رهبر معظم انقلاب بار‌ها فرموده‌اند که باید خصوصیت انقلابی را حفظ کرد به این دلیل بوده که این روحیه یک عامل بازدارنده در برابر دشمنان است.

با بیکاری و فقر نمی‌توان به اهداف بزرگ دست یافت

دکتر لاریجانی لازمه توسعه کشور در بخش‌های مختلف را پیشرفت اقتصادی دانست و گفت: قطعاً با بیکاری و فقر نمی‌توان به اهداف بزرگ دست یافت از این رو مسئله مهم کشور تقویت توانمندی‌های اقتصادی است که باید آن را جدی بگیریم.

حرف‌های ضدایرانی حکومت قبیله‌ای سعودی، بی‌ارزش و پوچ است

رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات اخیر مقامات سعودی مبنی بر اینکه ایران یک کشور منزوی در عرصه منطقه است، گفت: جمهوری اسلامی از آغاز انقلاب تاکنون با رأی مردم و به صورت دموکراتیک و مردم سالاری بوده حال کشوری که دارای حکومت قبیله‌ای است و تاکنون در تاریخ آن کشور انتخاباتی صورت نگرفته خود را در مسائل مختلف پیش رو می‌داند که قطعاً اینگونه حرف‌های بی‌حساب، بی‌ارزش و پوچ است.

گام مجلس برای ارتقاء سرمایه‌گذاری در روستا‌ها

وی بر لزوم توسعه اقتصادی و حمایت از سرمایه‌گذاری در استان‌ گیلان به ویژه در حوزه کشاورزی و تولید تأکید کرد و گفت: یکی از مشکلات کنونی این است که در روستا‌ها اقتصاد پایدار وجود ندارد و این مسئله موجب مهاجرت روستاییان می‌شود که خوشبختانه در این زمینه مجلس طرح‌های مختلفی را دنبال می‌کند که یکی از این طرح‌ها این است که یک منبع مالی به عنوان پشتوانه سرمایه‌گذاری در روستا‌ها گذاشته شود تا افراد بتوانند نسبت به سرمایه‌گذاری اقدام کنند.

لاریجانی ادامه داد: از طرف دیگر در شرایط کنونی لایحه‌ای در مجلس در حال تصویب است که بر اساس آن از صندوق توسعه ملی منابعی در اختیار بانک‌ها قرار داده شده تا به حوزه کشاورزی و جوانان برای سرمایه‌گذاری در روستا‌ها وام ارزان قیمت داده شود.

به گزارش خانه ملت پیش از این مراسم دکتر لاریجانی با حضور در گلزار شهدای فومن، برای شادی ارواح آنان فاتحه‌ای قرائت کرد.

اسلامی انقلاب قطعاً اینکه مسائل لاریجانی توسعه شورای مسئله اقتصادی منطقه‌ای سرمایه‌گذاری کشور‌ها منطقه کنونی مختلف احساس سعودی بین‌المللی افزود شرایط برنامه شهادت جمهوری بنزین ایجاد داخلی قانون روستا‌ها همواره دنبال مشکلات امروز مراسم دشمنان ادامه آینده مجاهدت بی‌حساب سرکوب اقدامات مهاجرت کشورهای هستیم کوچکی دوران اشاره سرافراز خوشبختانه زمینه اقدام موضوع افتخاری پایداری ریخته شعله‌ور حمایت می‌کند تولید تصریح گروه‌های تصویب امنیتی ولایت همبستگی اختلاف‌ها تروریست‌ها آن‌ها قابلیت آمریکا سلسله مواضع حکومت حرف‌های اهداف قبیله‌ای بی‌ارزش کشاورزی تاکنون نمی‌توان بیکاری کشوری اختلافات گذشته رفتار‌هایشان انقلابی انفعالی انتقال اختلاف مجاهد بماند تقویت پیروزی فعالیت‌های صادرات گسترده‌ای سازنده جریان چارچوب اعلام اجرای اقتصاد زیادی بزرگان جایگاه مهم‌ترین مقابل گزارش رابطه نمی‌کردیم خیابان امنیت پایدار می‌زند گیلان دارند شهدای مسئولیت بزرگداشت محمدحسین توطئه‌