برگزیده ها

مازندمجلس: دیشب شهر هامبورگ در برخی محلات به شدت به آشوب کشیده شد. شیشه های فروشگاه ها شکسته و خودروها و سطل های زباله به آتش کشیده شدند.

مازندمجلس: هزاران معترض آلمانی دیروز و دیشب خیابان های شهر هامبورگ آلمان را به صحنه تظاهرات و درگیری با پلیس این کشور تبدیل کردند.

به گزارش نامه نیوز همزمان با برگزاری نشست رهبران گروه بیست در شهر هامبورگ آلمان که روز های جمعه (امروز) و شنبه برگزار می شود هزاران معترض آلمانی با برپایی تجمعات اعتراضی نسبت به برگزاری این نشست و اهداف آن اعتراض کردند.

اعتراضات به برگزاری نشست رهبران گروه بیست از چند روز پیش ادامه داشت اما از دیروز و همزمان با ورود هیات های سیاسی خارجی برای حضور در نشست رهبران گروه بیست، بر شدت و دامنه اعتراض ها به نحو چشمگیری افزوده شد به طوری که در نیمه های شب گذشته تبدیل به آشوبی گسترده در برخی محلات شهر هامبورگ شد.

شدت درگیری در شهر هامبورک به حدی بود که پلیس ضد شورش برای متفرق کردن معترضان اقدام به بستن برخی خیابان ها و استقرار ماشین آب پاش و استفاده از گاز فلفل و اشک آور کرد.

شب گذشته درگیری ها و تعقیب و گریزها در محلاتی در شهر هامبورگ تا ساعاتی از بامداد امروز ادامه داشت. معترضان با آتش زدن سطل های زباله تلاش کردند با اثرات گاز اشک آور پلیس مقابله کنند. در جریان یک تجمع اعتراضی حتی خودرویی به آتش کشیده شده است.

پلیس هامبورگ گفته است در جریان آشوب های دیشب شیشه های فروشگاه ها در دو محله هامبورگ از سوی معترضان خرد شده است. بنا به اعلام پلیس، در جریان اعتراضات دستکم 70 نیروی پلیس زخمی شده اند. دهها معترض نیز از سوی پلیس بازداشت شده اند.

معترضان طیف گسترده ای از گروه ها و فعالان را شامل می شوند؛ از فعالان چپگرای مخالف جهانی سازی و سیاست های تجارت آزاد گرفته تا فعالان محیط زیست.

نشست رهبران گروه بیست امروز تحت الشعاع نخستین دیدار رودررو بین دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین قرار دارد. ترامپ که برای نخستین بار در نشست رهبران گروه بیست شرکت دارد امروز برای نخستین بار با همتای روس پشت یک میز مذاکره خواهد نشست.

به باور ناظران حضور ترامپ در نشست گروه بیست در تشدید اعتراضات علیه نشست گروه بیست موثر بوده است.

 آلبوم تصویری زیر بخش هایی از صحنه های تظاهرات و درگیری ها بین معترضان و پلیس را در روز  و نیمه شب گذشته نشان می دهد.

اعتراضات دیروز و دیشب به نشست گروه بیست در هامبورگ آلمان اعتراضات دیروز و دیشب به نشست گروه بیست در هامبورگ آلمان
هامبورگ رهبران معترضان درگیری امروز آلمان اعتراضات جریان ترامپ نخستین فعالان گذشته برگزاری معترض دیروز آلمانی هزاران کشیده گسترده خیابان اعتراضی تبدیل اعتراض تظاهرات ادامه همزمان