برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس سابق اداره اطلاعات ملی آمریکا تاکید کرد هیچ مدرکی دال بر مداخله طرفی غیر از روسیه در انتخابات اخیر آمریکا وجود ندارد.

مازندمجلس: هیل، نشریه کنگره آمریکا در پایگاه اینترنتی خود نوشت: جیمز کلپر روز پنجشنبه گفت با وجود اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هیچ مدرکی پیدا نکرده است که نشان دهد علاوه بر روسیه فردی تلاش کرده باشد در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 [1395] آمریکا مداخله کند.

کلپر که در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما رئیس اداره اطلاعات ملی آمریکا بود در مصاحبه با شبکه سی ان ان این مطالب را بیان کرد.

اظهارات کلپر با سخنان اوایل روز پنجشنبه ترامپ در تضاد بود. رئیس جمهور آمریکا در لهستان تاکید کرد احتمالا علاوه بر روسیه کشورهای دیگری هم بوده اند که در انتخابات آمریکا مداخله کرده اند. وی گفت کسی واقعا نمی داند چه روی داده است.
سی ان ان روز پنجشنبه گزارش کرد که عوامل جاسوسی روسیه پس از انتخابات سال 2016 [1395] تلاش های خود را در آمریکا افزایش داده اند.

قرار است ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه و دونالد ترامپ ، همتای آمریکایی وی روز جمعه برای نخستین بار در آلمان و در اجلاس گروه 20 با یکدیگر دیدار کنند.

کلپر که زمانیکه دولت اوباما روسیه را به تلاش برای نفوذ در انتخابات سال گذشته متهم کرد، ریاست نهادهای اطلاعاتی آمریکا را بر عهده داشت، تاکید کرد روسیه اکنون تلاش دارد در موضعی قرار گیرد که بتواند در انتخابات آینده آمریکا از جمله انتخابات میان دوره ای سال آینده نفوذ کند.

«آنها قصد دارند برای جمع آوری اطلاعات تا جایی که می توانند دامنه فعالیت خود را گسترش دهند و به اعتقاد من اگر بتوانم از عبارات نظامی استفاده کنم میدان نبرد را برای انتخابات سال 2018 [1397] آماده می کنند.»
آمریکا انتخابات روسیه ریاست ترامپ جمهور مداخله پنجشنبه اطلاعات آینده تاکید اوباما جمهوری اظهارات علاوه دونالد گزارش