برگزیده ها
آغاز بازرسی و پایش واحدهای صنفی فناوری اطلاعات/ فروش کالای قاچاق با گارانتی متفرقه یا مورد تأیید

مازندمجلس: اتحادیه فناوران رایانه اعلام کرد: علیرغم مخالفت اتحادیه با بازرسی واحدهای صنفی، ستاد مبارزه با کالای قاچاق و نیروی انتظامی به زودی پایش بازار IT را آغاز می‌کنند.

مازندمجلس:، بنابر اعلام اتحادیه فناوران رایانه، به علت واردات کالای قاچاق از سوی برخی همکاران، این کالاها با گارانتی‌های متفرقه و حتی گارانتی‌های مورد تأیید اتحادیه و سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده به فروش رسانده می‌شود.

رصد کردن واردات توسط ستاد مبارزه با کالای قاچاق و نیروی انتظامی انجام می‌شود و ستاد مبارزه با کالای قاچاق پایش بازار IT را در دستور کار خود قرار داده که به زودی این بازرسی از تمامی واحدهای صنفی آغاز می‌شود. این اتحادیه از اعضای خود خواست اگر واحدهای صنفی این کالا را وارد کرده‌اند، یا شرکت‌های معتبر آنها را گارانتی کرده‌اند، نسبت به جمع آوری آنها اقدام کنند و هر کدام از همکاران که کالا در انبار یا واحد صنفی دارند، در صورت واردات توسط خود افراد حتماً برگ خروج کالا از گمرک (یا برگ سبز) را در دسترس قرار دهند تا به محض ورود بازرسان آنها را در اختیار قرار دهند؛ همچنین اگر همکاری، کالایی را خریداری کرده و در واحد خود به فروش می‌رساند، حتماً فاکتور رسمی خرید کالا را از فروشنده دریافت و در واحد صنفی خود نگهداری کند.

این اتحادیه متذکر شده است، هر چند اتحادیه مخالفت خود را درباره بازرسی واحدهای صنفی اعلام کرده، اما مسئولان نظارتی وظیفه خود را انجام می‌دهند، زیرا مبارزه با کالای قاچاق دستور مقام معظم رهبری و برای اتحادیه و اعضاء آن بدون چون و چرا قابل اجرا است.

از این رو برای اینکه واحدی با مشکلات بعدی مواجه نشود و در این بازار خراب ضرر و زیانی را متحمل نشود؛‌ نخست، حتماً به فروش کالای خود ادامه داده و به هیچ عنوان به خاطر بازرسی دست از فروش کالا بر ندارد.

دوم؛ حتماً مدارک لازم را از فروشنده دریافت کنند و نزد خود نگهدارند. در صورتی که کالا با مشکل مواجه شد فروشنده کالا که همان وارد کننده است، موظف به پاسخ‌گوی به مراجع نظارتی است.

ب

اتحادیه کالای قاچاق بازرسی حتماً واحدهای کننده فروشنده مبارزه واردات اطلاعات کرده‌اند فناوری دریافت مواجه نظارتی دستور بازار همکاران تأیید گارانتی‌های متفرقه گارانتی اعلام