برگزیده ها

مازندمجلس: رییس‌جمهور روسیه پس از دیدار دو ساعته خود با همتای آمریکایی‌اش درباره مسائل مطرح شده اظهارنظر کرد.

مازندمجلس: ولادیمیر پوتین رییس‌جمهور روسیه پس از دیدار خود با دونالد ترامپ همتای آمریکایی‌اش به مسائلی که امروز (جمعه) در حاشیه نشست سران کشورهای گروه ۲۰ در هامبورگ مطرح شد، اشاره کرد.

به گزارش نامه نیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پوتین از مساله اوکراین، سوریه، مبارزه با تروریسم و امنیت سایبری به عنوان مسائلی یاد کرد که در این نشست با ترامپ درباره آن گفت‌وگو کرده است.

وی پیش از آغاز دیدار خود با شینزوه آبه نخست‌وزیر ژاپن در این باره، گفت: من گفت‌وگوی بسیار طولانی با رییس‌جمهور آمریکا داشتم که طی آن مسائل بسیاری چون مساله اوکراین، سوریه، برخی از مسائل دیگر و همچنین تعدادی از مسائل دوجانبه مطرح شد.

رییس‌جمهور روسیه افزود: در ادامه این گفت‌وگوها، ما درباره مسائلی چون مبارزه با تروریسم و امنیت سایبری نیز پرداختیم.

امروز (جمعه) نشست سران کشورهای گروه ۲۰ در هامبورگ آلمان آغاز به کار کرد، در حالیکه سران کشورهای مهم‌ترین اقتصادهای جهان گرد هم آمدند.

پیش از این پوتین و ترامپ تنها طی تماس‌های تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کرده بودند و دیدار امروز اولین نشست رودرروی این دو رهبر جهانی بود.

همزمان سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه و رکس تیلرسون همتای آمریکایی‌اش در این گفت‌وگوها حضور داشتند.
روسیه مسائل ترامپ مسائلی امروز کشورهای دیدار رییس‌جمهور درباره سوریه اوکراین پوتین تروریسم امنیت سایبری گفت‌وگو مبارزه گفت‌وگوها همتای آمریکا گفت‌وگوی آمریکایی‌اش هامبورگ مساله