برگزیده ها
مازندمجلس: وزارت خارجه قطر در نخستین واکنش علنی به بیانیه عربستان و متحدانش بار دیگر اتهامات وارده به این کشور درباره حمایت از تروریسم را "بی‌اساس" خواند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، در این بیانیه دولت قطر نسبت به اتهامات و ادعاهای عربستان، مصر، امارات و بحرین درباره دوحه ابراز تاسف و تاکید کرد که این کشور دائما مواضعی در محکومیت تروریسم اتخاذ کرده است.

مصر، عربستان، امارات و بحرین روز پنجشنبه اعلام کردند که دوحه به خاطر ارتباطش با گروه‌های تروریستی خواسته‌های آنها را رد کرده و این چهار کشور تدابیر جدیدی را علیه قطر اتخاذ خواهند کرد.

بیانیه مشترک چهار کشور عربستان،‌ مصر، امارات و بحرین که توسط رسانه‌های رسمی منتشر شد بر این مساله تاکید داشت که کشورهای عربی به دنبال تدابیر سیاسی، اقتصادی و قضائی جدیدی علیه دوحه هستند.

خبرگزاری قطر به نقل از یک منبع در وزارت خارجه این کشور اعلام کرد که موضع دوحه نسبت به تروریسم ثابت و مشخص است. دوحه به طور کامل با همه اشکال تروریسم مخالف است.

دولت قطر همچنین اعلام کرد که آماده همکاری و بررسی همه ادعاهایی است که با حاکمیت قطر تناقض دارد.

در همین راستا وزیر امور خارجه انگلیس با هدف دیدار با مقام‌های امارات و عربستان برای کاهش تنش میان کشورهای حاشیه خلیج فارس به ریاض رفته است.

وی قرار است به قطر و کویت نیز سفر کرده و با مقامات این کشورها دیدار کند اما موعد دقیق این دیدارها مشخص نیست.

روز دوشنبه نیز رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا در ماموریتی مشابه به کویت رفته بود.
عربستان خارجه امارات تروریسم اتهامات بحرین بیانیه اعلام تدابیر دیدار کشورهای جدیدی خبرگزاری متحدانش وزارت درباره تاکید اتخاذ