برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- افزایش پایه حقوق حداقل‌بگیری‌ها ۵. ۱۴درصد و سایر سطوح ۵. ۱۲ درصد خواهد بود.

مازندمجلس:

نوربخش به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، نشست خبری سازمان تأمین اجتماعی به مناسبت هفته تأمین اجتماعی و به منظور تشریح برنامه‌ها و پروژه‌های درمانی و بیمه‌ای این سازمان در سراسر کشور با حضور مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی، معاونت فنی درآمد و معاونت درمان برگزار شد.
سید تقی نوربخش، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در این نشست گفت: ۲۵ تیرماه سالروز تصویب قانون تأمین اجتماعی در سال ۱۳۵۴ به‌عنوان موقعیت برتری در جهت ارائه عملکرد سازمان و اشاعه فرهنگ بیمه‌ای محسوب می‌شود این در حالی است که فرهنگ بیمه‌ای در کشور با نقایصی همراه است.
وی افزود: امسال چهل و دومین سال تأسیس تأمین اجتماعی برگزار خواهد شد و برای امسال افتتاح ۵۸ پروژه در ۱۷ استان را خواهیم داشت. 
همچنین ۵ پروژه بیمه‌ای در ۵ شعبه جدید همچون شهرهای اهواز، سمنان و ... افتتاح خواهد شد. لازم به ذکر است ۵ مرکز جدید تأمین اجتماعی در شهرهایی نظیر اهواز و تربت حیدریه افتتاح خواهد شد. همچنین پروژه‌های متعددی برای بازسازی و نوسازی مراکز درمانی افتتاح می‌شود.
نوربخش خاطرنشان کرد: پروژه خلیچ فارس که ۴۹ درصد آن متعلق به سازمان تأمین اجتماعی است به‌عنوان یک افتخار ملی برای ما محسوب می‌شود. همچنین پروژه هتل همای مشهد که ۱۴ سال به شکل راکد باقی مانده بود در هفته تأمین اجتماعی افتتاح خواهد شد.
وی عنوان کرد: ارتباط مؤثری در طی یک سال گذشته (۹۵ تا ۹۶) انجام شده است و می‌توان در این راستا به حذف دفترچه تأمین اجتماعی در مراکز تأمین مستقیم سازمان اشاره کرد. این در حالی است که یک سوم خدمات درمانی در این سازمان انجام می‌شود و ۴ ماه از افتتاح این طرح گذشته و در حال حاضر ادامه دارد.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: اجرای بیمه ایرانیان خارج از کشور در یک سال گذشته اتفاق خوبی بود که در این راستا به بیمه اتباع خارجی داخل کشور و ایرانیان خارج از کشور اقدام شد. همچنین تأثیرگذاری جدی در قانون برنامه ششم مجلس مبنی بر تسویه کامل بدهی‌های کامل دولت به سازمان تأمین اجتماعی از جمله این اقدامات است که بر این اساس ۵۰۰۰ میلیارد تومان بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی در طی ۵ سال پرداخت خواهد شد.
نوربخش اذغان داشت: انتخاب سازمان تأمین اجتماعی به‌عنوان نائب رئیس مجمع عمومی یکی از افتخارات مهم ایران در عرصه بین‌الملل محسوب می‌شود.
مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: این سازمان به کلیه تعهدات خود در راستای پرداخت مستمری بیمه بیکاری عمل کرده است. همچنین در سال ۹۶ برای افزایش پایه حقوق حداقل‌بگیری‌ها ۱۴. ۵ درصد و سایر سطوح ۱۲. ۵ درصد اقدام ورزیده است.

تأمین اجتماعی افتتاح پروژه همچنین بیمه‌ای به‌عنوان نوربخش محسوب درمانی گذشته مدیرعامل مراکز راستا پرداخت اقدام ایرانیان خاطرنشان فرهنگ پروژه‌های افزایش تعهدات معاونت برگزار امسال قانون اهواز