برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > نظامی - مهر نوشت: فرمانده نیروی دریایی ارتش از اعزام ۵۲ ناوگروه برای تامین امنیت دریاهای جنوب و شمال و آب‌های آزاد خبر داد.

مازندمجلس:دریادار حبیب‌الله سیاری اظهار داشت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران فعالیت های گسترده ای را در جنوب و شمال برای تامین امنیت در دریاهای آزاد، اقیانوس هند و خلیج عدن و همچنین امنیت و اقتدار پایدار در دریای خزر انجام داده است.

وی با اشاره به صدور فرمان از سوی فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر حضور نیروی دریایی در دریاهای آزاد در سال ۱۳۸۷ افزود: در حال حاضر ناوگروه چهل و هفتم نیروی دریایی در حال انجام ماموریت در دریاهای جنوب است و پنج ناوگروه صلح و دوستی نیز از ناوگان شمال به کشورهای حاشیه خزر اعزام شده است.

وی به آمادگی ناوها، ناوشکن ها، تجهیزات پروازی و همچنین ارائه آموزش های لازم به کارکنان برای انجام دریانوردی های طولانی مدت اشاره و اظهار کرد: نیروی دریایی ایران برای تسلط بر منطقه تاکنون رکورد پنج ماه متوالی دریانوردی در آب های آزاد و جنوب را به ثبت رسانده که در نوع خود بی نظیر است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر لزوم توجه ویژه به اقتصاد دریامحور گفت: رشد اقتصاد دریامحور منوط به پیشرفت دریامحور کشور است و دریای جنوب و سواحل مکران نقش بسزایی در تحقق این هدف اقتصادی دارند.

دریا سیاری همچنین با اشاره به اینکه رزمایش امنیت و اقتدار پایدار به صورت سالانه و بر مبنای نیازمندی های موجود در خزر انجام می شود، گفت: دریای خزر به عنوان دریای صلح و دوستی در بین کشورهای حاشیه آن مطرح است و امنیت پایدار موجود در آن باید بدون آسیب پذیری و برای استفاده از منابع و منافع این دریا بر اساس قوانین و مقررات وضع شده بین المللی باشد.

آخرین وضعیت "فالانکس ایرانی"

همچنین تسنیم نوشت؛

دریادار دوم محمود موسوی درباره تست و آزمایش سامانه‌های جدید،‌ مانند فالانکس ایرانی،‌ عنوان کرد:‌ تمام سامانه‌های جدیدی که تحویل نداجا شده است را بکار گیری می‌کنیم اما درباره سامانه دفاع نقطه‌ای مانند فالانکس مراحل ارزیابی و تحویل کلی آن به پایان نرسیده است.

وی در این باره افزود: تدبیر کلی بر این است که سامانه فالانکس پس از طی این مراحل، مورد استفاده قرار گیرد.

27212

نیروی دریایی امنیت همچنین دریای دریاهای اشاره فالانکس دریامحور پایدار ایرانی سامانه مراحل ناوگروه عنوان موجود تامین استفاده تحویل درباره اقتصاد مانند سامانه‌های کشورهای اقتدار ارزیابی دریادار اظهار اعزام افزود حاشیه سیاری دوستی دریانوردی