برگزیده ها
مازندمجلس: فرمانده سابق ارتش پاکستان که رهبری ائتلاف نظامی سعودی را به عهده داشت به پاکستان بازگشت.

به گزارش فارس، راحیل شریف فرمانده سابق ارتش پاکستان که رهبری ائتلاف نظامی سعودی را به عهده داشت به پاکستان بازگشت و در شهر لاهور حضور دارد.

به گزارش داون، راحیل شریف با یک هواپیمای خصوصی از عربستان به لاهور برگشته و چند تن از مقامات عربستان نیز همراه وی هستند.

راحیل شریف در تاریخ 21 آوریل سال جاری برای به عهده گرفتن فرماندهی ائتلاف نظامی عربستان به ریاض سفر کرده بود.

چندی پیش رسانه‌ها اعلام کردند: فرمانده سابق ارتش پاکستان که فرماندهی ائتلاف نظامی عربستان را به عهده گرفته بود به دنبال راهی برای استعفا و بازگشت به کشورش است.

راحیل شریف از نفوذ بیش از حد آمریکا بر عربستان ناراضی است و تصور می‌کند این ائتلاف نظامی نمی‌تواند در مسیری که به وی گفته شده حرکت کند.

بر اساس این گزارش، ریاض سعی دارد نقش راحیل شریف را به عنوان فرمانده ارتش کشورهای اسلامی محدود و وی را مطیع خود سازد که ژنرال پاکستانی نمی‌تواند چنین وضعیتی را بپذیرد.

فرمانده ارتش پاکستان نمی‌تواند محدودیت را بپذیرد و از ابتدا گفته بود که به میل خود ائتلاف نظامی عربستان را هدایت خواهد کرد به همین دلیل به دنبال راهی برای استعفا است.

دوستان راحیل شریف به وی پیشنهاد کرده‌اند که در پاکستان بیشتر می‌تواند به کشورش و مسلمانان خدمت کند بنابراین بهتر است بازگردد.

گفته می‌شود مقامات عربستانی سعی دارند راحیل شریف را بازگردانند به همین منظور نه تنها وی را همراهی می‌کنند بلکه یک ضیافت در رستوران عربستانی در لاهور ترتیب دادند.

هم اکنون راحیل شریف به منزل خود در لاهور رفته و قرار است همه را از ادامه مأموریت در عربستان یا استعفا از سمت فرماندهی ائتلاف سعودی آگاه کند.
راحیل ائتلاف پاکستان نظامی عربستان فرمانده لاهور بازگشت استعفا نمی‌تواند سعودی فرماندهی گزارش بپذیرد عربستانی کشورش دنبال رهبری مقامات