برگزیده ها
حزب اسلامی کار  عضو کمیته دائمی کنفرانس بین‌المللی احزاب آسیایی شد

مازندمجلس: معاون بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی گفت: با توجه به مصوبه کمیته دائمی کنفرانس بین‌المللی احزاب آسیایی سهمیه هر کشور که تا پیش از آن یک حزب از هر کشور بوده است، به دو حزب از هر کشور افزایش یافت.

مازندمجلس: معاون بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی گفت: با توجه به مصوبه کمیته دائمی کنفرانس بین‌المللی احزاب آسیایی سهمیه هر کشور که تا پیش از آن یک حزب از هر کشور بوده است، به دو حزب از هر کشور افزایش یافت.

به گزارش ایلنا، مهدی صولی با اعلام این خبر گفت: در سال‌های گذشته، حزب موتلفه اسلامی با ارائه درخواست رسمی برای عضویت در کمیته دائمی کنفرانس بین‌المللی احزاب آسیایی، براساس رای اکثریت اعضای این کمیته به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران، در تمامی فعالیت‌های ارکان اصلی و نهادهای فرعی آی کپ حضوری منسجم، پیوسته و فعال داشته است. در پی مصوبه اخیر و بر اساس درخواست حزب اسلامی کار از دبیرخانه ICAPP برای عضویت در کمیته دائمی این سازمان نیز، حزب موتلفه اسلامی با اطلاع از این موضوع، تمام تلاش خود را برای تسریع در روند تصویب این درخواست به کار گرفت. 

او افزود: براساس پیگیری‌های حزب موتلفه اسلامی، این درخواست در دستور کار بیست و هفتمین نشست کمیته دائمی در سئول کره جنوبی قرار گرفت و با حضور آقای سرمدی، معاون بین‌الملل حزب اسلامی کار، این پیشنهاد با اکثریت آراء به تصویب رسید. بر این اساس از این پس، آقای سرمدی به نمایندگی از حزب اسلامی کار به عنوان دومین نماینده جمهوری اسلامی ایران در نشست‌های کمیته دائمی و دیگر فعالیت‌های گسترده ICAPP مشارکت خواهند داشت. 

معاون بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به حضور و فعالیت ۱۰ ساله حزب موتلفه اسلامی در این سازمان بین‌المللی تاکید کرد: حزب موتلفه اسلامی در تمام سال‌های حضور و فعالیت در ICAPP تلاش کرده است تا فارغ از هرگونه موضع سیاسی و جناحی، مدافع منافع ملی و بیانگر اصول سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران باشد. همچنین همواره در همه دوره‌ها و در طول فعالیت همه دولت‌ها، برای حضور و فعالیت دیگر احزاب و سازمان‌های مرتبط در جمهوری اسلامی ایران با ICAPP فارغ از گرایش سیاسی و جناحی آنان تلاش کرده‌ایم، همانگونه که در مسائل داخلی نیز همیشه معتقد و ملتزم به گسترش گفت‌وگوی سیاسی و تعامل سازنده با همه جریان‌ها و از جمله احزاب اصلاح‌طلب در خصوص منافع ملی بوده‌ایم. 

صولی با تشریح حمایت‌های حزب موتلفه اسلامی از تقویت همکاری میان آی‌کپ و مجمع پارلمان‌های آسیایی که مقر آن در تهران و مجلس شورای اسلامی قرار دارد، تصویب عضویت ناظر مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ICAPP را کمک به برقراری تعاملی سازنده میان دبیرخانه آی‌کپ با بسیاری از نهاد‌ها و دستگاه‌های مرتبط در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران و معرفی ظرفیت آی‌کپ به دیگر احزاب کشورمان دانست و گفت: بسیار خرسند هستیم که از میان احزاب اصلاح‌طلب جمهوری اسلامی ایران، امکان عضویت یکی از احزاب موثر این جریان سیاسی در این سازمان بین‌المللی فراهم شده است. این حضور سازنده خواهد توانست جلوه گویایی از انسجام درونی احزاب اصلی جریان‌های اصیل سیاسی جمهوری اسلامی ایران در قبال منافع ملی و موضوعات اساسی کشور در صحنه بین‌المللی باشد. 

او تصریح کرد:‌‌ همان گونه که بار‌ها تاکید کرده‌ایم، ظرفیت حضور و فعالیت در ICAPP برای همه احزاب سیاسی کشور وجود دارد و حزب موتلفه اسلامی همچنان آمادگی دارد تا بر اساس قوانین ICAPP، نسبت به حضور و مشارکت همه احزاب قانونی کشور در فعالیت‌های این سازمان مهم بین‌المللی، تشریک مساعی کند. البته بر اساس این قوانین، احزاب متقاضی همکاری باید از ظرفیت‌های مشخص سیاسی و شرایط و امکانات مناسبی برخوردار باشند. 

معاون بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اظهارات یکی از مسئولان خانه احزاب مبنی بر اینکه باید از طرف جمهوری اسلامی ایران خانه احزاب در جلسات کمیته دائمی ICAPP حضور داشته باشد، خاطرنشان کرذ: به نظر می‌رسد لازم است تا در خصوص ضوابط و قوانین ICAPP اطلاع‌رسانی دقیق‌تر و بیشتری انجام شود، چراکه این سازمان دارای ارکان و بخش‌های مختلفی است. بر اساس ساختار ICAPP، فقط احزاب سیاسی برخوردار از شرایط خاص می‌توانند به عضویت کمیته دائمی درآیند و نهادهای مدنی یا صنفی و…، نمی‌توانند به عضویت کمیته دائمی درآیند. خانه احزاب نیز بر اساس اساسنامه آن، یک حزب سیاسی نیست، بلکه یک نهاد مدنی است. 

صولی گفت: البته بدیهی است که همه احزاب دارای شرایط و نیز خانه احزاب یا حتی سازمان‌های غیردولتی یا نهادهای عمومی و سازمان‌های مردم‌نهاد، می‌توانند در نشست‌های مجمع عمومی یا دیگر برنامه‌های ICAPP، غیر از کمیته دائمی، حضور فعال داشته باشند و حزب موتلفه اسلامی نیز به عنوان عضو کمیته دائمی و فارغ از هرگونه گرایش سیاسی، مثل گذشته و مواردی که اشاره شد یا همانند همین موضوع اخیر، آماده هرگونه حمایت، کمک و مساعدت در این خصوص است. 

او در پایان تاکید کرد: ما در حزب موتلفه اسلامی آمادگی داریم تا تجربیات گسترده خود در عرصه روابط بین‌المللی و دیپلماسی حزبی را از طریق گفت‌وگوهای دوجانبه با همه احزاب و گروه‌های سیاسی کشور و نیز از طریق کمیته بین‌الملل خانه احزاب، به اشتراک بگذاریم و متقابلا، از نظرات سازنده و ظرفیت‌های ارزنده آنان در تعریف، توسعه و پیشبرد همکاری‌های مشترک بین‌المللی احزاب ایرانی در مسیر تحقق و توسعه دیپلماسی حزبی جمهوری اسلامی ایران، بهرمند شویم.

اسلامی احزاب کمیته موتلفه سیاسی ICAPP دائمی جمهوری بین‌المللی عضویت بین‌الملل فعالیت معاون سازنده آسیایی درخواست شرایط کنفرانس تصویب اشاره هرگونه سازمان‌های نهادهای منافع عنوان قوانین فعالیت‌های آی‌کپ تاکید ظرفیت اصلاح‌طلب همکاری آمادگی باشند عمومی دیپلماسی توسعه درآیند می‌توانند ظرفیت‌های برخوردار دارای البته مشارکت نماینده ارکان دبیرخانه اکثریت براساس مصوبه سال‌های گذشته موضوع سرمدی خارجی مرتبط گرایش سیاست جناحی نشست‌های گسترده کرده‌ایم