برگزیده ها

مازندمجلس: وزیر دارایی سابق عربستان که نمایندگی کشورش را در اجلاس گروه ۲۰ در هامبورگ آلمان برعهده داشت بر ضرورت مبارزه با تروریسم و ممانعت از تمامی منابع، ابزارها و شبکه‌های تامین مالی تروریسم تاکید کرد.

مازندمجلس: به گزارش نامه نیوز به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، ابراهیم عساف، وزیر مشاور و وزیر دارایی سابق عربستان در افتتاحیه نشست سران گروه ۲۰ که در شهر هامبورگ آلمان برگزار شد، گفت: تروریسم هیچ دینی ندارد و کل دنیا را مورد هدف قرار می‌دهد و میان ادیان و نژادها فرقی قائل نیست.

وی اظهار داشت: مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی و تحکیم ارزش‌های میانه روی مسئولیتی بین‌المللی است که همکاری و هماهنگی کارآمد میان کشورها را می‌طلبد.

وزیر مشاور عربستان همچنین بر ضرورت مبارزه با تروریسم، خشکاندن منابع مالی آن و همچنین تقویت معیارهای دوگانه و همه جانبه برای مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم تاکید کرد.

وی در عین حال از سران گروه ۲۰ خواست تا عدم سوءاستفاده از نظام پولی بین‌المللی از سوی تروریست‌ها و فاسدان و اجرای قاطعانه برای تدابیر مالی جهت مبارزه با پولشویی را تضمین کنند.

این مقام سعودی مدعی شد: عربستان به طور همه جانبه در خط مقدم کشورهای مبارزه با تروریسم است.

وی در این نشست بر این امر اشاره کرد که کشورش استراتژی کاملی برای ریشه کن سازی تروریسم و افراط گری اتخاذ کرده و سیستم‌هایی در نظر گرفته که تروریسم، حمایت مالی از آن و سفر عربستانی‌ها به مناطق درگیری را جرم محسوب می‌کند، همچنین مجموعه‌ای از اقدامات نظارتی سختگیرانه را بر نقل و انتقالات مالی از داخل کشورش ایجاد کرده است.
تروریسم مبارزه عربستان همچنین کشورش پولشویی بین‌المللی مشاور جانبه