برگزیده ها
وقوع گرد و خاک در مناطق ‌شرقی و غربی کشور/ آسمان تهران فردا نیمه‌ابری است

مازندمجلس: در سه روز آینده با وزش باد شدید در شمال شرق و شرق در برخی نقاط به ویژه زابل گردوخاک رخ می‌دهد همچنین در مناطق جنوبی سمنان، شرق اصفهان، قم، مرکزی و قزوین وقوع گردوغبار پیش‌بینی می‌شود ضمن آنکه روز دوشنبه در ایلام، خوزستان و بوشهر پدیده گردوخاک دور از انتظار نیست.

مازندمجلس:به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی امروز شاهد گذر موج تراز میانی جو از نوار شمالی کشور هستیم که با تقویت جریان‌های شمالی و نفوذ هوای خنک به سواحل خزر، دمای هوا در استان‌های ساحلی خزر کاهش نسبی می‌یابد؛ همچنین امروز در این مناطق ابرناکی، بارش باران و مواج بودن دریای خزر را شاهدیم.

فردا در استان‌های ساحلی خزر به ویژه سواحل مرکزی و غربی، ابرناکی و بارش پراکنده باران ادامه دارد و در مناطقی از شمال غرب و شمال شرق کشور نیز افزایش ابر، رگبار و رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

بعدازظهر روز دوشنبه در برخی نقاط به ویژه ارتفاعات استان‌های شمالی، البرز،‌ اردبیل و آذربایجان شرقی افزایش ابر، بارش پراکنده باران و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

فردا به دلیل نفوذ جریانات مرطوب جنوبی در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان در ساعات بعدازظهر رشد ابر، رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود همچنین در این مدت سوال شرقی دریای عمان مواج است.

در سه روز آینده در شمال شرق و شرق کشور گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در برخی نقاط به ویژه زابل با گردوخاک همراه خواهد بود.

در سه روز آینده با افزایش سرعت وزش باد در مناطق جنوبی سمنان، شرق اصفهان، قم، مرکزی و قزوین وقوع گردوغبار پیش‌بینی می‌شود.

با افزایش سرعت باد در کشور عراق و مناطقی از جنوب غرب کشور روز دوشنبه در استان‌های ایلام، خوزستان و بوشهر پدیده گردوخاک دور از انتظار نیست.

آسمان تهران فردا کمی ابری، گاهی وزش باد در بعدازظهر افزایش ابر و باد پیش‌بینی می‌شود که این شرایط روز دوشنبه نیز حاکم است؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 39 و 29 درجه خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز 15 تیرماه امسال 209.6 میلی‌متر ثبت شد، بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 231.1 میلی‌متر بود بنابراین تا این تاریخ بارش سال جاری 90.7 درصد بارش سال گذشته است.

کاربران همچنین می‌توانند خبرنامه هفتگی هواشناسی کشاورزی را از اینجا مشاهده کنند.

م

افزایش باران استان‌های شمالی دوشنبه همچنین باد پیش‌بینی مناطق بعدازظهر تهران رگبار رعدوبرق جنوبی گذشته میلی‌متر گردوخاک آینده دریای امروز هواشناسی آسمان گزارش سواحل ساحلی پراکنده مرکزی شرایط ابرناکی مناطقی