برگزیده ها

مازندمجلس: بوسیدن دست علما شاید الان کمتر در منظر عمومی دیده شود اما در گذشته عمومیت داشته است.

مازندمجلس:

سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی می‌گوید: «نبایدهر اقدام و عملی را سیاسی تفسیر و تعبیر کرد و آدم‌ها را زیر ذره‌بین برد و هراقدام یا رفتار آنها را به یک نیت سیاسی‌ترجمه کرد. آقای آشنا خودش گفته نیتش ازدست‌بوسی آیت‌الله جنتی ادای احترام بود پس نباید نیت خوانی کرد.» به گزارش نامهنیوز عضو جبهه پایداری یادآور شد: «رابطه آشنا با روحانی هم مبتنی‌بر قرارداد استنه ایدئولوژیک. یک روایتی است که او دوره قبل انتخابات ریاست‌جمهوری مردد بود کهبا جلیلی کار کند یا روحانی. یعنی رفاقتی با آقای جلیلی داشت و پیش او رفت وملاقاتی با هم انجام داشتند اما به توافق نرسید بعد رفت از آقای روحانی حمایتکرد.»

بخش هایی از گفت و گوی این عضو جبهه پادیداریبا هفته نامه مثلث را در ادامه می خوانیم :

*بوسیدندست علما شاید الان کمتر در منظر عمومی دیده شود اما در گذشته عمومیت داشته است.

 *دستخود آقای روحانی را نیز خیلی‌ها بوسیدند بنابراین چه ربطی دارد.

*آقای آشنا تا به الان بیش از آنکه مشاور عمومیآقای روحانی باشد مشاور انتخاباتی‌اش بوده است.

*فکرنمی‌کنم خیلی ارتباط ایدئولوژیکی بین آقای روحانی و عناصر اطرافش وجود داشته باشد.یعنی وقتی این دولت و حامیانش را نگاه کنیم، نوع ارتباط شان را براساس قرارداد می‌بیندنه ایدئولوژیک.

·*حمایت جریان اصلاحات، کارگزاران و اعتدالی‌ها ازآقای روحانی ایدئولوژیک نیست و هیچ رابطه مرید و مرادی یا گرمابه و گلستانی میانآقای روحانی و عناصر اطراف وجود ندارد. این مساله برخلاف رابطه احمدی‌نژاد بااطرافیانش یا آقای خاتمی با اطرافیانش است.

*در واقع رابطه آقای خاتمی و جریان اصلاحات، ایدئولوژیکو رابطه احمدی‌نژاد و تیمش، مرید و مرادی از نوع تند فداکاری، رفاقت، مرام ومردانگی بود. اما نه آقای روحانی برای کسی چنین مشیی را انجام می‌دهد و نه کسی برایآقای روحانی.

* من یکروایتی شنیدم که دوره قبل انتخابات ریاست‌جمهوری مردد بود که با جلیلی کار کند یاروحانی. یعنی رفاقتی با آقای جلیلی داشته و پیش او رفت و ملاقاتی با هم انجامداشتند اما به توافق نرسید بعد رفت از آقای روحانی حمایت کرد. حالا این روایت راچطور می‌شود تحلیل کرد؟ یعنی جلیلی کجا، روحانی کجا. بنابراین رابطه آقای آشنا باآقای روحانی مبتنی بر قرارداد است. در رابطه براساس قرارداد طرف به این نتیجه می‌رسدکه با یک نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری کار کند چون آورده بیشتری برایش دارد و اگراین نامزد، رئیس‌جمهور شود ریاست مرکز مطالعات استراتژیک ریاست‌جمهوری را به اوخواهد داد یا وزیر یا معاون وزیر خواهد شد، به این می‌گویند رابطه مبتنی برقرارداد.

* اگر شخص دیگری رئیس‌جمهور می‌شد همین مشاور همنبود.
روحانی رابطه جلیلی قرارداد ریاست‌جمهوری ایدئولوژیک مشاور انتخابات حمایت نرسید خاتمی مرادی احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور نامزد مبتنی اصلاحات بنابراین رفاقتی نتیجه توافق ارتباط براساس عناصر جریان