برگزیده ها
خسارت صدمیلیون پوندی باج افزار پتیا به شرکت دانمارکی مرسک

مازندمجلس: با فروکش کردن حملات باج افزار پتیا تلاش‌ها برای بررسی و برآورد خسارات مادی و معنوی حاصل از آن آغاز شده است.

مازندمجلس:به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از وی تری، در حالی که شرکت کشتی‌رانی دانمارکی AP Moller-Maersk می گوید برای براورد خسارات ناشی از حمله باج افزار پتیا بسیار زود است، بررسی های مستقل از  زیان 100 میلیون پوندی ناشی از این حملات خبر می‌دهد.

باج افزار پتیا به شبکه های رایانه‌ای این شرکت کشتی رانی در 76 بندر حمله ور شد و خسارات سنگینی به آن وارد کرد. در نتیجه این حمله اداره بنادر یاد شده و کشتی های در حال حرکت دچار اختلال شد و واردات و صادرات کالاها متوقف شود. کار به جایی رسید که تصمیم گیری در مورد انتقال کانتینرهای بزرگ حمل بار نیز غیرممکن گردید.

AP Moller-Maersk تایید کرده که حملات باج افزاری باعث لغو بسیاری از فعالیت های روزمره آن شده، اما هنوز برآوردی از خسارات وارده ارائه نکرده است.

در همین حال بررسی های موسسه مستقل Reckitt Benckiser نشان می دهد که باج افزار پتیا به AP Moller-Maersk حدود 100 میلیون پوند خسارت زده است.

باج افزار پتیا در هفته گذشته با حمله به هزاران رایانه در سراسر جهان فایل‌های رایانه‌ای ذخیره شده بر روی آنها را قفل کرد و از کاربران خواست برای بازپس گیری فایل های رمزگذاری شده 300 دلار بپردازند. این در حالی است که پرداخت این مبلغ هم منجر به قفل گشایی از فایل ها نمی‌شد.

افزار خسارات Moller Maersk میلیون حملات رایانه‌ای مستقل بررسی خسارت پوندی دانمارکی