برگزیده ها
مازندمجلس: رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی دلیل اصلی استقلال این فراکسیون را اتخاذ تصمیمات قوی تر خواند و گفت: در موضوع رای اعتماد به وزرای دولت دوازدهم فراکسیون با دولت تعامل خواهد کرد.

به گزارش مهر، حمیدرضا حاجی بابایی در خصوص دلیل اعلام استقلال فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: عملکرد مجلس در طول یکسال گذشته کارنامه ای دارد که در منظر مردم قرار دارد مردم در مورد این کارنامه از ما سئوالاتی می پرسند که پاسخگویی به آنها برای ما سخت است.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مردم به ما می گویند شما فراکسیون اکثریت هستید چرا در مورد رای اعتماد به وزرا و استیضاح وزیر راه و شهرسازی این تصمیم گرفته شد. پاسخگویی به مردم مشکل است و حق دارند که قانع نشوند.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: فراکسیون نمایندگان ولایی در اتخاذ تصمیمات دچار مشکل بود. در بسیاری از موارد ممکن بود نظر فراکسیون مستقلان با فراکسیون امید همراه باشد و این امر موجب بروز مشکلاتی در اتخاذ تصمیمات در فراکسیون ولایت می شد.

وی تصریح کرد: فراکسیون ما قدرت تصمیم گیری نداشت چون گرفتار فراکسیون ولایت بود که باید در آن جا تصمیمات مهم اتخاذ شود زمانی که در فراکسیون ولایت برای تصمیم گیری جمع می شدیم نظرات متنوع و گوناگونی وجود داشت بنابر این علی رغم گذشت ۶ ماه از تاسیس فراکسیون نمایندگان ولایی نتوانستیم تصمیم قابل توجهی اتخاذ کنیم.

حاجی بابایی با اشاره به خلف وعده های فراکسیون مستقلان علی رغم تفاهم با فراکسیون نمایندگان ولایی در برخی موارد گفت: اعضای فراکسیون نمایندگان ولایی به شدت به هیات رئیسه فراکسیون معترض بودند متاسفانه تفاهماتی که با فراکسیون مستقلان انجام می شد آنها عمدتا برعکس تفاهم عمل می کردند بنابراین دوستان در شورای مرکزی خواستار استقلال فراکسیون نمایندگان ولایی شدند.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی ادامه داد: نمایندگان معتقد بودند فراکسیون نمایندگان ولایی رسالت سنگینی در برابر مطالبات مقام معظم رهبری و مطالبات مردم دارد با اجماع اعضای کمیسیون تصمیم به اصلاح اساسنامه فراکسیون نمایندگان ولایی گرفتیم تا بتوانیم تصمیمات قوی تری اتخاذ کنیم.

وی تاکید کرد: کمیته های مختلف و توانمندی در فراکسیون شکل گرفته است و در موضوع رای اعتماد به وزرای دولت دوازدهم فراکسیون با دولت تعامل خواهد کرد.
فراکسیون نمایندگان ولایی اتخاذ تصمیم تصمیمات استقلال مستقلان اعتماد ولایت گرفته موارد اعضای مطالبات ادامه تفاهم بابایی وزرای موضوع اعلام دوازدهم تعامل پاسخگویی کارنامه شورای