برگزیده ها
رفتن فرهاد پرورش‌ به ایکائو نهایی شد/ انتخاب «فرزانه شرفبافی» به مدیرعاملی هما پس از تصویب هیأت وزیران

مازندمجلس: پس از حدود هشت سال مدیریت فرهاد پرورش در رأس هرم مدیریتی ایران‌ایر، مقرر شده است فرزانه شرفبافی که عضویت هیأت مدیره این ایرلاین را بر عهده دارد، در صورت تصویب هیأت وزیران جایگزین وی در هما شود و پرورش هم به عنوان نماینده سازمان هواپیمایی ایران، به کانادا برود.

مازندمجلس:، مقرر شده است فرزانه شرفبافی عضو کنونی هیئت مدیره هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، پس از تصویب هیأت وزیران جایگزین فرهاد پرورش شود و مدیرعاملی این ایرلاین ملی را بر عهده بگیرد.

از سوی دیگر فرهاد پرورش مدیر‌عامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران‌ قرار است به زودی راهی کانادا شود تا به عنوان نماینده ایران در سازمان بین المللی هوانوردی در مونترال کانادا مشغول به فعالیت شود.

یک مقام ارشد  صنعت حمل و نقل هوایی در گفت‌‌وگو با فارس این خبر را تأیید کرد و گفت که رفتن پرورش به ایکائو نهایی شده است.

وی بیان کرد: البته انتصاب فرزانه شرفبافی به مدیرعاملی هما ابتدا باید در کمیته انتصابات و هیأت وزیران مصوب شود‌.

این مقام صنعت حمل و نقل هوایی گفت: در صورت تصویب هیأت وزیران، بلافاصله مراسم تودیع و معارفه مدیرعاملی ایران‌ایر برگزار می‌شود.

به گزارش فارس پرورش فعالیت در شرکت ایران‌ایر را از سال 1369 آغاز کرد و در فاصله سال‌های 1386 تا 1388 به‌عنوان معاون مدیرعامل و عضو هیات مدیره ایران‌یر فعالیت کرد.

پرورش در مهرماه 1388 با تأیید هیات وزیران وقت، بنا به پیشنهاد وزارت راه و ترابری وقت و با حکم محمدرضا رحیمی (معاون اول رئیس‌جمهور وقت) به جای حسامی، به عنوان مدیرعامل ایران‌ایر منصوب شد.

در دولت یازدهم هم پرورش همچنان مدیرعامل شرکت ایران‌ایر باقی ماند.

پیش از این عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه در نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی اعتبارنامه فرهاد پرورش نماینده جدید سازمان هواپیمایی کشوری در ایکائو را ارسال کرد.

در نامه عراقچی خطاب به آخوندی آمده است: «بازگشت به نامه  شماره 1647/100/02 مورخ 1396/1/23 در خصوص معرفی آقای پرورش به‌عنوان نماینده جدید سازمان هواپیمایی کشوری جمهوری اسلامی ایران در سازمان بین‌المللی هواپیمایی کشوری (ایکائو) به پیوست اعتبارنامه آقای فرهاد پرورش که به امضای جناب آقای دکتر ظریف وزیر محترم امور خارجه رسیده است، جهت استحضار و صدور دستورات مقتضی ارسال می‌گردد».

پرورش وزیران هواپیمایی فرهاد ایکائو مدیرعاملی ایران‌ایر اسلامی هوایی نماینده فعالیت معاون جمهوری شرفبافی فرزانه مدیرعامل تصویب کشوری وزارت ارسال اعتبارنامه عراقچی خارجه بین‌المللی کانادا گزارش نهایی مدیره گفت‌‌وگو تأیید عنوان به‌عنوان