برگزیده ها
مازندمجلس: امیر قطر و وزیر امور خارجه انگلیس طی دیداری به بررسی بحران فعلی در روابط دیپلماتیک میان دوحه و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس پرداختند.

به نقل از خبرگزاری رسمی قطر، تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر طی دیدار خود با بوریس جانسون، وزیر امور خارجه انگلیس به بررسی آخرین تحولات مربوط به بحران میان کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس و دوحه و پیامدهای آن بر ثبات منطقه‌ای و بین‌المللی پرداخت.

جانسون بر حمایت کشورش از نقش میانجی‌گری دولت کویت تحت رهبری صباح الاحمد الجابر الصباح، امیر این کشور جهت حل بحران و پر کردن شکاف‌ها تاکید کرد.

وزیر امور خارجه انگلیس ضمن سفر منطقه‌ای خود که روز جمعه با سفر به عربستان آغاز کرد، روز شنبه به منظور تلاش برای پر کردن شکاف در روابط کشورهای عربی محاصره کننده و دوحه وارد قطر شد.

وی درخصوص مساله مبارزه با تروریسم افزود: ما به دنبال تفاهم با همه دوستانمان در منطقه درباره مبارزه با حمایت مالی از تروریسم هستیم.

جانسون روز جمعه وارد عربستان شد و با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی دیدار کرد.

قرار است که رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا نیز فردا (دوشنبه) به کویت سفر کند و با مسئولان عالی رتبه کویت دیدار و با آنها به بررسی تلاش‌های صورت گرفته جهت حل بحران میان کشورهای عربی و دوحه بپردازد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز نسبت به استمرار بحران کشورهای عرب حاشیه خیلج فارس پس از رسیدنشان به بن‌بست که احتمالا هفته‌ها یا ماه‌ها به طول انجامد ابراز نگرانی کرد.

در همین راستا وزیر امور خارجه انگلیس خاطر نشان کرد: امکان پیشرفت برای کاهش تنش با قطر وجود دارد.

وی تاکید کرد: این پیشرفت به حل فوری تنش منجر نخواهد بود.
خارجه کشورهای بحران انگلیس دیدار عربستان حاشیه جانسون بررسی تروریسم ولیعهد پیشرفت مبارزه آمریکا درباره منطقه‌ای حمایت تاکید روابط