برگزیده ها
مازندمجلس: یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: انتخاب اعضای کابینه دوازدهم باید با خواست و علاقه مردم که موجب راهیابی مجدد رییس جمهور به پاستور شد ارتباط مستقیم داشته باشد.

محمدجواد حق‌شناس در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه تغییر در کابینه یازدهم یکی از خواسته‌های رأی دهندگان در انتخابات اخیر بود،‌ اظهار کرد: موانعی هم که در دولت اول روحانی پیش پای بود این دوره وجود ندارد، مجلسی که با دولت همراه نبود و حتی در تقابل با دولت بود امروز به یک مجلس همراه دولت تبدیل شده است.

وی در ادامه افزود :  تغییراتی هم که پس از انتخابات شوراها در ترکیب اعضای شورای کلانشهرها رخ داد بیانگر نوع رویکرد مردم به برنامه‌های دولت است. به نظر نمی‌رسد این بار ملاحظاتی از قبیل همراه نبودن مجلس یا عدم همراهی فضای عمومی یا رسانه‌ای در چینش کابینه وجود داشته باشد.

این عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی همچنین خاطرنشان کرد: در دولت اول روحانی که پس از هشت سال دولت در اختیار جریان اصلاح‌طلبی و اعتدالی قرار گرفت شاید انتخاب مدیران و وزرای باسابقه لازم و درست بود اما الان پس از چهار سال که فرصت ارزیابی از علمکردها وجود دارد باید کابینه‌ای جوانتر و با میانگین سنی حداقل 50 تا 55 سال شکل بگیرد. البته حضور زنان در کابینه هم یکی از نیازهایی است که باید به آن توجه شود. در دو دهه اخیر شاهد شکل‌گیری نسل جدیدی از زنان بودیم که این قشر امروز می‌توانند در فضای مدیریتی کشور تأثیرگذار باشند. رویکرد وزرای کابینه دوازدهم باید این باشد که بخش قابل توجهی از مدیران میانه خود را از میان زنان انتخاب کنند.

حق‌شناس درباره لزوم همراهی همه اعضای کابینه و مدیران دولت با برنامه‌های رییس جمهور اظهار کرد: آقای روحانی در این زمینه گلایه‌هایی دارند که کاملاً هم درست است اما باید این گلایه را از خودشان داشته باشند. بخش‌های قابل توجهی از کابینه،‌ معاونان وزرا و استانداران نه تنها با روحانی همراه نبودند و باوری به برنامه‌های دولت نداشتند، بلکه همراه با رقیب او بودند. در این دوره باید از نیروهایی استفاده شود که توانایی و قابلیت کافی را داشته و به لحاظ سیاسی برنامه‌های دولت را قبول داشته باشند و همچنین هزینه‌های لازم برای حمایت از دولت را پرداخت کرده باشند.

وی در پایان پاکدستی و سلامت، باورمندی به اصل نظارت پذیری مردم، اعتقاد به نیروهای جوان و زنان، قانونمداری و توانمندی حضور در یک کار تیمی را از دیگر شاخصه‌های لازم برای اعضای کابینه دوازدهم دانست.
کابینه باشند همراه برنامه‌های روحانی اعضای حق‌شناس مدیران دوازدهم همراهی همچنین توجهی حمایت وزرای امروز انتخابات جمهور اظهار سیاسی شورای رویکرد