برگزیده ها
کیفیت خودروهای داخلی بهبود داشته است

مازندمجلس: تهران- ایرنا- معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: افزایش قیمت های اعلام شده برخی خودروهای داخلی با تایید شورای رقابت بوده و متاثر از تورم داخلی و بهبود کیفیت خودروهاست.

مازندمجلس: «محسن صالحی نیا» روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا در پاسخ به این پرسش که اعلام شده کیفیت خودروهای داخلی روند نزولی داشته اما در مقابل، به طور رسمی قیمت خودروها افزایش یافته است، تصریح کرد: گزارش هایی که شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران- ISQI - منتشر می کند حاکی از بهبود کیفی خودروهای داخلی است.
به گفته این مقام مسئول، مسئولان شورای رقابت نیز با بررسی های کارشناسی، بهبود کیفی در بخش های مختلف خودروهای ساخت داخل را تایید کرده اند.
وی تصریح کرد: با در نظر گرفتن بحث تورم و برآیند موارد ذکر شده، بر اساس فرمولی که شورای رقابت ارائه کرده افزایش در قیمت خودروها اعلام شد.
صالحی نیا تاکید کرد: مرجع اصلی کیفیت خودرو شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران است که معتمد و مورد تایید است؛ در همین پیوند شورای رقابت نیز به بررسی پرداخته و بر اساس آن عمل کرده است.
به گزارش ایرنا، پیشتر «رضا شیوا» رئیس شورای رقابت در نشست خبری عنوان کرده بود: در مورد خودرو هرگونه افزایش یا کاهش قیمت به سه متغییر تورم بخشی، کیفیت و بهره وری بستگی دارد و بر اساس آن افزایش یا کاهش قیمت سالیانه آن خودرو به دست می آید.
وی افزود: با تصمیم این مرکز، برای خانواده پراید و تیبا 1.25 درصد و برای پارس تندر 90 ازتولیدات سایپا 1.57 درصد افزایش در نظر گرفته شده است.
شیوا خاطرنشان کرد: تورم بخشی برای خانواده سایپا 6 درصد تعیین شده است.
این مسئول ادامه داد: متوسط افزایش قیمت برای محصولات ایران خودرو شامل سمند و پژو 2.69 درصد خواهد بود.
پیش از این «عباس صفری» رئیس مرکز ارتباط با مشتریان و شبکه نمایندگی های گروه خودروسازی سایپا در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: با تصمیم مدیران سایپا، این افزایش قیمت ممکن است به صورت یکباره یا چند مرحله ای اعمال شود که به زودی در این زمینه اطلاع رسانی خواهد شد.
صفری درباره احتمال افزایش قیمت سایر محصولات سایپا در آینده نیز گفت: در این زمینه هنوز تصمیم گیری قطعی برای ارایه پیشنهاد افزایش قیمت انجام نشده و در حال مطالعات کارشناسی است.
برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
@IRNAeco
https://t.me/irnaeco
اقتصام**3065 ** مصاحبه: محمد ملک دار**انتشار: مرضیه فاتحی

افزایش کیفیت ایرنا سایپا خودرو خودروهای شورای رقابت تصمیم بهبود داخلی اقتصادی تایید خانواده زمینه محصولات کارشناسی بازرسی خودروها اعلام صالحی تصریح گزارش مسئول استاندارد بررسی