برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- آتش نخیلات ریگان دیشب پس از 4 ساعت خاموش شد.

مازندمجلس: آتش سوزی نخلستان به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، مراد سجادی مسئول آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ریگان با اشاره به افزایش دمای این شهر طی دیشب به بیش از ۵۰ درجه سانتی گراد گفت: افزایش دما و وزش باد گرم محلی (لوار) موجب آتش سوزی نخیلات در روستای پیشکار در بخش گنبکی ریگان شد. 
سجادی افزود: وزش باد گرم محلی (لوار) موجب انبساط سیم‌های برق موجود در حاشیه این نخلستان‌ها و برخورد با یکدیگر و در نتیجه ایجاد جرقه و آتش گرفتن ۳۰ اصله درخت خرما شد، اما آتش به علت وزش باد بعد از چهار ساعت با تلاش آتش نشانان مهار شد.
مسئول آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ریگان با اشاره به وجود خانه باغ‌ها در ریگان تصریح کرد: ۱۰ واحد مسکونی واقع در این نخلستان‌ها که در محاصره آتش قرار داشتند با تلاش نیروهای آتش نشانی نجات یافتند.
سجادی، علت آتش سوزی نخلستان‌های ریگان را گرمای شدید هوا اعلام کرد و از نخلداران ریگانی خواست شاخ و برگ اضافه درختان را بعد از بریدن به بیرون از باغ‌ها حمل کنند.
وی میزان خسارت به نخلستان‌های ریگان را با توجه فصل ثمردهی خرما چشمگیر اعلام کرد و گفت: کارشناسان در حال برآورد خسارت ریالی این حادثه هستند.
 
ریگان نشانی باغ‌ها نخلستان‌ها نخلستان‌های خسارت اعلام افزایش شهرداری سجادی میزان مسئول خدمات ایمنی اشاره