برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > مجلس - یک نماینده مجلس در نطق میان دستور خود از رهبری و مراجع تقلید خواست که در مورد سودهای کلان بانکی اعلام نظر فرمایند و نماینده دیگری نیز کابینه روحانی را به تیم فوتبال و برخی از وزرایش را به رونالدو، پپه و مسی تشبیه کرد.

مازندمجلس:به گزارش خبرآنلاين،مبارزه با مفاسد اقتصادي و تلاش براي مشكل سودهاي بانكي، موضوعي بود كه نبي‌هزار جريبي، نماينده مردم گرگان، در نطق مياندستور خود به آن پرداخت.

اين نماينده مجلس دهم، دررابطه با استفاده از رانت‌هاي اقتصادي،‌ با صراحت گفت: چه كسي از رانت استفادهمي‌كند؟ يك كشاورز ساده يا ‌يك دامدار؟ خير! همين ما كه دستمان به قدرت مي رسد اينكار را انجام مي دهيم.‌ نياز به يك جراحي بزرگ در اقتصاد است، كسي كه به منافع مليدست درازي مي كند بايد مجازات شود. هر كسي مي خواهد باشد.

او با اشاره نظام آشفتهبانكي و مالي كشور، ادامه داد:‌ خب براساس قرآن، ربا حرام است. اما سيستم بانكي ما چه مي‌كند؟ سودهاي كلان يعنيچه؟ من از مراجع و رهبري مي‎خواهم در اين رابطه اعلام نظر كنند تا تكليف مشخص شود.با اين پول ها زندگي مردم تباه مي شود. پول ربا پول حرام است. همه ما دخيل شده ايمو نمي گويم كه من پاك هستم،‌ اين وام هايي كه مي گيريم مصداق همين است.

بهرام پارسايي نمايندهاصلاح طلبي بود كه در نطق خود به بحث انتخابات و كابينه دوازدهم اشاره داشت.

او در ابتداي صحبتش تأكيدكرد: راي به روحاني،‌ نه به تحريم ها، نه به سيب زميني ديروز و نه به مردم فريبيبود. 24 ميليون راي به عملكرد شما در حوزهسياسي، موفقيت برجام و برداشتن تحريم و بازگشتن عزت مردم و راي به حوزه سلامت بود.راي به شما بود براي اين بود كه از آزادي و خاتمي گفتيد.

پارسايي خطاب به روحانيگفت: «مظلوميتت دل هر آزاده اي را به درد مي آورد تا جايي كه در روز قدس به شخصدوم مملكت و معاون اول رئيس جمهور و نمايندگان مجلس به راحتي و آزادانه توهينمي شود. اين برنتابيدن راي ملت است و عدم باور به جمله تاريخي امام كه ميزان راي ملتاست.»

اين عضو فراكسيون اميد،‌ادامه داد: آقاي روحاني صداي مظلوميت شما حتي در كابينه هم شنيده شد.‌ ما با ايندرد شما آشناييم،‌ چه زيبا گفت مولوي كه زين همراهان سست عناصر دلم گرفت...

او با شبيه سازي وزرايكابينه روحاني به بازيكنان مطرح فوتبال، تشريح كرد: «وعده هايتان با كابينه اي محققمي شود كه وزراي دانا در كنار پيران خردمند باشد.‌ شما در كابينه فعلي چند وزير قدرداريد، كه نياز به نام بردنشان نيست. اما ‌در اين جا يك مثال ساده عرض مي‎كنم،‌ اگر يكمثال ساده مي‌زنم، اگر رونالدو، مسي و پپه در تركيب تيم فوتبال مالديو قرار بگيرند،باز محكوم به شكستند؟،‌ آقاي روحاني تيمت را محكم ببند.»

27217

كابينه روحاني تحريم فوتبال پارسايي اشاره سودهاي بانكي نماينده اقتصادي