برگزیده ها
مازندمجلس: یک تحقیق صهیونیستی فاش کرد که تحول در روابط رژیم صهیونیستی و عربستان از اوایل دهه ۸۰ قرن گذشته آغاز شده بود و اولین نشانه‌های این تحول، ارائه طرح‌هایی از سوی ریاض برای حل منازعه فلسطینی ـ اسرائیلی در قبال به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی توسط کشورهای عربی بود.

در این تحقیق که توسط "یوسی میلمان" تحلیلگر مسائل اطلاعاتی تهیه شده، آمده است که بندر بن سلطان رئیس اسبق سازمان اطلاعات عربستان، مهندس روابط این کشور با تل‌آویو بود.

به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، براساس این تحقیق، شاهزاده بندر عامل تحریک خاندان پادشاهی عربستان به تقویت روابط با رژیم صهیونیستی بوده است؛ چراکه معتقد به لزوم استفاده از این روابط برای مقابله با ایران بود.

میلمان تاکید کرده است که بندر در سال ۲۰۰۷ با ایهود المرت نخست‌وزیر وقت رژیم صهیونیستی دیدار کرده بود و مائیر داگان رئیس سازمان جاسوسی اسرائیل "موساد" هم با مسئولان عربستانی دیدار داشت.

وی خاطرنشان ساخته است که مهمترین مسائل مورد بحث میان داگان و مسئولان عربستانی، درخواست از ریاض برای صدور مجوز عبور هواپیماهای اسرائیلی از آسمان عربستان در مسیر حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران؛ در صورت اتخاذ چنین تصمیمی توسط مقامات صهیونیستی بود.

میلمان تصریح کرده است که وقتی نتانیاهو و وزرای وی درباره روابط اسرائیل با کشورهای عربی سنی صحبت می‌کنند، همه می‌دانند که منظور آنها کیست؟ همان عربستان است.

این تحلیلگر مسائل اطلاعاتی تاکید کرد که مسئولان صهیونیستی به خاطر اینکه دولت‌های عربی در مقابل افکار عمومی کشورهایشان در تنگنا قرار نگیرند، با کشورهای حاشیه خلیج فارس که با این رژیم روابط مخفیانه دارند، چیزی درباره این روابط رو نمی‌کنند.

وی اعلام کرد که عربستان به صورت غیرمستقیم به اسرائیل نفت صادر می‌کند و این کار از طریق برخی بازرگانان واسطه‌گر میان طرفین در مناطق تحت اداره تشکیلات خودگردان فلسطین، کردستان عراق، اردن و قبرس صورت می‌گیرد.

میلمان در بخش دیگری از گزارش خود آورده است که اسرائیل تحت رهبری مناحیم بگین نخست‌وزیر این رژیم با مخالفت خود با طرح‌های ریاض در آن زمان، جلوی نقش‌آفرینی‌های عربستان را گرفت.

وی خاطرنشان ساخته است که نیاز به مقابله با ایران باعث شده است که ریاض توجه خود به مساله فلسطین را کاهش دهد؛ به طوری که این مساله دیگر شرط نزدیکی به تل‌آویو نیست و در همین حال، تل‌آویو مصادیق نرمش و انعطاف ریاض را نادیده می‌گیرد.

این تحلیلگر صهیونیست همچنین به اسناد فاش شده توسط سایت ویکی‌لیکس درباره همکاری سازمان موساد با بحرین و صادرات تولیدات امنیتی اسرائیل به امارات اشاره کرده است.
صهیونیستی عربستان روابط اسرائیل میلمان تل‌آویو مسائل درباره تحلیلگر مسئولان فلسطین تحقیق کشورهای خاطرنشان عربستانی ساخته کیست؟ مساله می‌گیرد موساد داگان مقابله مهندس اطلاعاتی تاکید نخست‌وزیر گزارش دیدار اسرائیلی