برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- رئیس مرکز فناوری اطلاعات پلیس راهور از فراهم شدن شرایط به منظور اجرای ثبت تخلف رانندگان در پشت فرمان خودرو‌ها در سراسر کشور خبرداد.

مازندمجلس: تهران به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، ادریس جعفری در یک برنامه زنده تلویزیونی گفت: پلیس راهور در حال حاضر طرحی را در دستور اجرا دارد که بر اساس آن، تخلف رانندگان خودرو‌ها در پشت فرمان ثبت شود. 
وی افزود: فاز نخست این طرح اکنون در یکی از شهرهای کشور در حال اجرا است و به زودی شاهد اجرایی شدن طرح ثبت تخلف خودرو‌ها در پشت فرمان در سراسر کشور خواهیم بود. 
رئیس مرکز فناوری اطلاعات پلیس راهور در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر تخلف‌های پشت فرمان شامل چه مواردی می‌شود؟، تصریح کرد: صحبت با تلفن همراه، خوردن و آشامیدن و نبستن کمربند ایمنی از جمله موارد تخلف پشت فرمان محسوب می‌شوند. 
جعفری ادامه داد: در مرحله اول، این سه تخلف ثبت می‌شود و در مراحل بعدی سایر تخلفات پشت فرمان نیز به این موارد اضافه خواهد شد. 
وی با اشاره به آغاز اقدامات به منظور ثبت تخلفات پشت فرمان خودروهایی که در جاده‌ها تردد می‌کنند خاطرنشان کرد: برای ثبت تخلف خودرو‌ها در جاده‌های برون شهری نیز برنامه داریم و خودروهایی که در جاده‌ها تردد می‌کنند نیز در آینده نزدیک از نظر تخلف‌های پشت فرمان اعمال قانون می‌شوند. 
رئیس مرکز فناوری اطلاعات پلیس راهور در خصوص ثبت تخلف خودرو‌ها از طریق دوربین‌های ثبت تخلف اذعان کرد: در حال حاضر شاهد هستیم که تخلف هایی از قبیل: عبور از چراغ قرمز، ورود به محدوده طرح ترافیک و عبور از محدوده خط ویژه از طریق دوربین‌های ثبت تخلف به ثبت می‌رسد و قرار شده این دوربین ها، کار ثبت تخلف‌های پشت فرمان را نیز انجام دهند. 
جعفری تاکید کرد: رانندگان باید مراقب تخلف‌های پشت فرمان خود باشند و برای کاهش تصادفات رانندگی، این تخلفات را کاهش دهند. 
فرمان خودرو‌ها رانندگان راهور تخلف‌های فناوری اطلاعات تخلفات خودروهایی دوربین‌های محدوده  جعفری جاده‌ها  رئیس مراقب باشند برنامه موارد می‌شوند