برگزیده ها
کتاب مقررات صادرات و واردات با اصلاحات جدید مصوب هیات وزیران منتشر شد

مازندمجلس: تهران- ایرنا- مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت ایران گفت: کتاب مقررات صادرات و واردات سال ١٣٩٦حاوی اصلاحات نمانکلاتور سیستم هماهنگ شده سازمان جهانی گمرک است که از نظر تغییرات حاصله از جمله «فناوری» و «تجارت» هر پنج سال یکبار به روز رسانی می شود.

مازندمجلس: به گزارش روز یکشنبه ایرنا از سازمان توسعه تجارت ایران، «علی علی‌آبادی فراهانی» خاطرنشان کرد: آخرین نسخه به روز شده نمانکلاتور در سال ٢٠١٢ میلادی (سال 91-1390) اعمال شده و جدیدترین نسخه نیز از ابتدای سال ٢٠١٧ قابل اجراست.
علی آبادی با اشاره به اینکه سازمان جهانی گمرک، اصلاحات سال 2017 و 2018 میلادی را به صورت همزمان اعمال و اعلام کرده، گفت: با توجه به اینکه آمار بازرگانی خارجی بر مبنای ردیف تعرفه‌های جدول طبقه بندی کالا تهیه و ثبت سفارش کالا بر اساس کدهای تغییر یافته انجام خواهد شد، لزوم انجام اصلاحات مذکور در کتاب مقررات صادرات و واردات سال ١٣٩٦ از ضروریات بخش بازرگانی کشور است.
علی آبادی متذکر شد: این اصلاحات در آذر ماه 1395 برای درج در کتاب مقررات صادرات و واردات سال 1396 به تصویب هیات وزیران رسیده است.
مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به اصلاحات جدید مصوب 21 خرداد ماه امسال هیات وزیران افزود: تغییرات جدید شامل «ایجاد» یا «حذف» ردیف تعرفه‌ها و «اصلاح شرح کالا» و تغییر در «مندرجات ذیل یادداشت» فصول مختلف کتاب مقررات صادرات و واردات است که در چاپ آن لحاظ شده و همچنین سایر تغییرات مصوب هیات وزیران در سال 1395 که در کتاب مقررات صادرات و واردات همان سال درج نشده بود، در کتاب امسال اعمال شده است.
به گزارش ایرنا، کتاب قانون مقررات صادرات و واردات شامل تعرفه های گمرکی، میزان حقوق گمرکی و سود بازرگانی، قانون مقررات صادرات و واردات و آیین نامه اجرایی آن همچنین پیوست های مرتبط با تجارت خارجی است که تعرفه های هر سال پس از تصویب توسط هیات وزیران منتشر می شود.
برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
@IRNAeco
https://t.me/irnaeco
اقتصام**3065 **1561** تنظیم: محمد ملک دار** انتشار:مژگان توانا

واردات صادرات مقررات وزیران اصلاحات تجارت اعمال بازرگانی ایرنا همچنین امسال تغییرات تعرفه اقتصادی گمرکی تصویب قانون آبادی توسعه گزارش منتشر میلادی اشاره خارجی اینکه تغییر