برگزیده ها

مازندمجلس: سازمان جهانی بهداشت از افزایش شمار قربانیان مبتلا به بیماری وبا در یمن از زمان شیوع این بیماری در ۲۷ آوریل به ۱۷۰۶ تن خبر داد.

مازندمجلس: به گزارش نامه نیوز به نقل از خبرگزاری آناتولی، سازمان جهانی بهداشت در گزارشی اعلام کرد که ۱۷۰۶ تن بر اثر ابتلا به بیماری وبا در یمن جان خود را از دست داده‌اند.

طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت شمار مبتلایان به وبا و اسهال شدید طی این دوره به ۲۹۷  هزار و ۴۳۸ تن در ۲۱ استان یمن رسید.

همچنین در استان "حجة" واقع در شمال غربی یمن و اکثر استان‌های ویران شده شمار قربانیان مبتلا به بیماری وبا به ۳۲۵ تن و تعداد مبتلا شدگان به حدود ۳۲ هزار تن رسید و در استان "إب" نیز ۲۲۵ تن جان خود را از دست دادند.

آغاز شیوع این بیماری در استان "حضرموت" بود و سپس در دیگر مناطق یمنی شیوع پیدا کرد به طوری که پس از ابتلای دو تن به این بیماری طی هفته گذشته در شهر "الملکا" چهار تن نیز در شهر "سیئون" به وبا مبتلا شدند.

بیماری وبا از مجموع ۲۲ استان در ۲۱ استان شیوع پیدا کرده و استان "ارخبیل سقطری" در حال حاضر تنها منطقه‌ای است که در آن هیچکس به این بیماری مبتلا نشده است.

جیمی مک گولدریک، هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در یمن پیشتر در کنفرانس مطبوعاتی خود اعلام کرد که بیماری وبا در ۲۱ استان یمن شیوع پیدا کرده و شیوع این بیماری همچنان ادامه دارد.

وی افزود: بیماری وبا توان مردم را برای تحمل هرگونه بحران در آینده به ویژه قحطی احتمالی که یک سوم ساکنان را تهدید می‌کند، کاهش می‌دهد.
استان بیماری مبتلا اعلام بهداشت جهانی ابتلای گزارش قربانیان