برگزیده ها

مازندمجلس: اعضای شورای شهر تهران تذکرات خود را در خصوص باغ کتاب ارائه کردند.

مازندمجلس: معصومه آباد صبح امروز در سیصد و پنجاه و هشتمین جلسه شورای شهر که در باغ کتاب برگزار شد، گفت: باغ کتاب زیرساخت عظیم فرهنگی است که در بلندای عباس آباد ایجاد شده و به عنوان قطب گردشگری باید شناخته شود.
 
وی با بیان اینکه محصول این قطب گردشگری کتاب خواهد بود که در ماه‌های پایانی شورای شهر چهارم آن را تقدیم کتاب‌خوانان و به خصوص کودکان و نوجوانان کرده‌ایم، گفت: باید فعالیت زیرساخت‌های اینچنینی نهادینه شود و جامعه را به موضوعات فرهنگی پیوند دهیم.
 
همچنین مجتبی شاکری رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر نیز با بیان اینکه باغ کتاب باید نسبت خود را با کتابخانه‌های عمومی و خصوصی مشخص کند، گفت: این زیرساخت عظیم فرهنگی می‌تواند بر روی رفتار آحاد جامعه تاثیرگذار باشد. به گونه‌ای که باغ کتاب می‌تواند نقشی موثر در تولید آثار اقتباسی ویژه کودکان و نوجوانان داشته باشد.
 
وی با بیان اینکه مدیریت شهری با استفاده از ظرفیت این باغ می‌تواند تمام پیام‌ها و ایده‌های خود را از طریق هنر منعکس کند، تصریح کرد: امیدواریم با استفاده از ظرفیت‌های اینچنینی فرهنگسازی در خصوص حقوق شهروندی،‌ مسائل فرهنگی شهر و ... از طریق هنر و تصویر ارائه شود.
 
در ادامه اسماعیل دوستی عضو کمیسیون حمل و نقل با بیان اینکه این روزها برخی از قالیباف با احتیاط تشکر می‌کنند، گفت: اما من با شفافیت و روشنی از زحمات قالیباف و شهرداری در این مدت تشکر می‌کنم.
 
وی با بیان اینکه برخی‌ها معتقدند که تعداد بازدیدها از این مجموعه کم است،‌ ادامه داد: اما اگر به این مجموعه فرصت دهیم تا صدای معروفیتش به گوش همگان برسد قطعا مجموعه تکی خواهد بود.
 
همچنین الهه راستگو عضو کمیسیون فرهنگی با بیان اینکه از شهرداری تهران برای ایجاد چنین مجموعه‌ای تشکر می‌کنم گفت: برای ایجاد این مجموعه کار ویژه‌ای انجام شده و با استفاده از پتانسیل آن می‌توان جلوی بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را گرفت.
 
وی افزود: این مجموعه بسیار بزرگ و حرفه‌ای است اما باید برای استفاده معلولان و نابینایان نیز بهینه سازی شود. به گونه‌ای که کتاب و نشریات بریل در این باغ گذاشته شود.
 
پرویز سروری رئیس کمیسیون نظارت شورا نیز با بیان اینکه کتاب نماد تمدن است گفت: البته برخی «اصحاب نق» نیز وجود دارند که همیشه نگران هستند و حتی در مصاحبه‌هایشان حرف از گران ساخته شدن این مجموعه می‌زنند اما سوال اینجاست که چگونه حسابرسی و مصاحبه کرده‌اید.
 
وی با بیان اینکه ساخت این باغ قطعا جزء حسنات شهرداری خواهد بود که در تاریخ جمهوری اسلامی در حوزه فرهنگی ماندگار خواهد شد، گفت: البته این باغ کتاب سخت افزار است و باید برای حوزه‌های فرهنگی نیز کاری صورت بگیرد و با انجام اقدامات موثر کمک کنیم تا سرانه مطالعه کتاب افزایش یابد که پیشنهاد می‌شود تیم آینده مدیریت شهری این موضوع را در دستور کار قرار دهد.
 
در ادامه رضا تقی پور سخنگوی شورای شهر نیز با بیان اینکه باغ کتاب یک مجموعه نادر در کل کشور و خاور میانه است تصریح کرد: البته ساخت این مجموعه شروع کار است و پیشنهاد می‌شود که طرح جامع بهبود وضعیت استفاده از این باغ تدوین شود.
 
همچنین محسن پیرهادی عضو هیات رئیسه شورا نیز با بیان اینکه باغ کتاب یک دستاورد مهم برای شهر است، گفت: باید حوزه کتابخوانی جدی گرفته شود و از رئیس شورای شهر می‌خواهیم که از مقام معظم رهبری دعوت کنند که بازدیدی از باغ کتاب داشته باشند؛ چرا که علاوه بر اینکه در باغ کتاب اتفاقات خوبی رخ داده رهبر انقلاب نیز همواره نسبت به سرنوشت باغ کتاب دغدغه داشتند.
 
در جلسه سیصد و پنجاه و هشتم شورای شهر احمد دنیامالی، پرویز سروری، معصومه آباد، اسماعیل دوستی، الهه راستگو، رضا تقی پور، محسن پیرهادی، مهدی چمران، ابوالفضل قناعتی، اقبال شاکری، هادی ساعی، حبیب کاشانی، حجت الاسلام ناصحی و مجتبی شاکری حضور داشتند و مابقی اعضای شورای شهر در این جلسه حضور نداشتند که در ساعت 9:41 دقیقه نیز محمدباقر قالیباف شهردار تهران به جمع اعضای شورای شهر پیوست.

اینکه شورای مجموعه فرهنگی استفاده البته می‌تواند  همچنین کمیسیون قالیباف شهرداری ایجاد شاکری گزارش ادامه می‌کنم سروری پیرهادی داشتند اعضای ایسنا پیشنهاد تهران دوستی راستگو گونه‌ای کودکان نوجوانان گردشگری زیرساخت معصومه پنجاه اینچنینی جامعه مدیریت تصریح امروز اجتماعی مجتبی اسماعیل