برگزیده ها
مزایده سهام دولتی چهار شرکت و یک جایگاه سوخت 9 مرداد برگزار می شود

مازندمجلس: تهران - ایرنا - مزایده سهم دولت در چهار شرکت دولتی کشت و صنعت و دامپروری دامغان، خدمات حمایتی کشاورزی، فرآوری مواد پروتئینی استان کردستان و قند دزفول 9 مرداد ماه امسال برگزار می شود.

مازندمجلس: به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، این مزایده، نخستین مزایده سهام شرکت های دولتی در سال 96 به شمار می رود و خریداران طبق قانون تا یک روز قبل از برگزاری مزایده فرصت دارند پاکت قیمت پیشنهادی خود را به سازمان خصوصی سازی تحویل دهند.
«سیدجعفر سبحانی» مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی روز یکشنبه درباره جزئیات این مزایده به خبرنگار ایرنا گفت: 100 درصد سهم دولت در شرکت کشت و صنعت و دامپروری دامغان روی میز مزایده گذاشته می شود.
وی قیمت پایه سهام این شرکت را که در اختیار شرکت شهرک های کشاورزی وزارت جهادکشاورزی است 25 هزار میلیارد ریال (2500 میلیارد تومان) اعلام کرد که فروش آن به صورت 10 درصد و در اقساط 8 ساله دریافت می شود.
سبحانی از شرکت خدمات حمایتی کشاورزی به عنوان دیگر شرکت 100 درصد دولتی قابل واگذاری در مزایده 9 مرداد اعلام کرد و گفت: قیمت پایه این شرکت 7 هزار و 300 میلیارد ریال (730 میلیارد تومان) اعلام شده که 10 درصد آن نقدی و بقیه در اقساط 8 ساله وصول خواهد شد.
شرکت فرآوری مواد پروتئینی استان کردستان دیگر شرکت دولتی بود که مشاور رئیس خصوصی سازی از آن نام برد و گفت که شرکت پشتیبانی امور دام کشور به عنوان مالک 67 درصد سهام قصد فروش آن را دارد.
به گفته سبحانی، بقیه سهام این شرکت در اختیار بخش خصوصی بوده و اکنون سهم 67 درصدی دولت که حدود یکصد میلیارد ریال (10 میلیارد تومان) برآورد می شود به صورت 10 درصد نقد و بقیه در اقساط 7 ساله برای فروش گذاشته شده است.
شرکت قند دزفول، چهارمین شرکتی است که برای نخستین مزایده سهام دولتی در سال 1396 انتخاب شده که قیمت پایه آن برای 31 درصد سهم دولت 100 میلیارد ریال (10 میلیارد تومان) تعیین شده که 20 درصد نقدی و بقیه در اقساط 4 ساله از خریدار دریافت می شود.
31 درصد سهم دولت در شرکت قند دزفول در مالکیت سازمان خصوصی سازی قرار دارد.
به گفته مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی در 9 مرداد جایگاه سوخت آوج در استان قزوین نیز به وکالت از مالک آن به مزایده گذاشته می شود که قیمت پایه برای آن 22 میلیارد ریال (2 میلیارد و 200 میلیون تومان) اعلام شده است.
به گزارش ایرنا، نخستین جلسه مزایده سازمان خصوصی سازی برای سهام چهار شرکتی که سازمان خصوصی سازی به وکالت از صاحبان سهام ترتیب داده بود در دوازدهم تیرماه به دلیل نداشتن خریدار برگزار نشد.
مزایده سهام چهار شرکت زغالسنگ البرز شرقی، هلیکوپتری ایران، ماشین سازی لرستان و گروه صنعتی «ایدرو لندرا» به همراه 77 تخته فرش برای این مرحله انتخاب شده بود.
سهام هیچ یک از این شرکت ها به دولت تعلق نداشت.
برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
https://t.me/irnaeco
اقتصام**2025**1561**خبرنگار: لیلا جودی**انتشار:مژگان توانا

مزایده میلیارد خصوصی تومان دولتی ایرنا اقساط اعلام سبحانی مشاور گذاشته مرداد نخستین خبرنگار اقتصادی شرکتی دزفول وکالت همراه استان خریدار جایگاه کشاورزی اختیار گزارش برگزار دریافت عنوان