برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- وزیر آموزش و پرورش افزایش سرانه‌ی فضاهای آموزشی را جزو نیازهای اساسی کشور دانست و گفت: رسیدن به استانداردهای مشخص در این زمینه، جز با کمک خیرین و نهادهای مختلف از جمله بنیاد برکت میسر نمی‌شود.

مازندمجلس: قدردانی وزیر آموزش و پرورش از تلاش‌های بنیاد برکتبه گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان،دانش آشتیانی با اشاره به اقدامات قابل توجه بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در حوزه‌ی آموزش و پرورش گفت: یکی از کارهای خیلی خوب ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از طریق بنیاد برکت، همکاری با وزارت آموزش و پرورش در جهت تأمین فضاهای آموزشی و ارتقای کیفیت آموزشی در مناطق محروم بود. 
وی افزود: بنیاد برکت فقط در شروع سال تحصیلی ۹۶، ۲۰۰ مدرسه‌ی برکت را افتتاح و تحویل آموزش و پرورش خواهد داد.
وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: عزیزان بنیاد برکت در طول این سال‌ها نشان داده‌اند که همت خیلی خوبی در این زمینه دارند و در بخش‌هایی مثل سلامت دانش‌آموزان، طراحی و تولید نرم‌افزار غربالگری، طرح «نماد» (نظام مراقبت اجتماعی از دانش‌آموزان) و توسعه‌ی آموزش الکترونیک در مناطق محروم به ما کمک‌های قابل‌توجهی داشته‌اند و ما از آن‌ها تشکر می‌کنیم.
دانش آشتیانی با بیان این‌که سرانه‌ی متوسط فضای آموزشی در کشور ۵ مترمربع است افزود: در استان سیستان و بلوچستان سرانه‌ی فضای آموزشی ۳ مترمربع است که این رقم حتی از متوسط کشوری نیز کم‌تر است.
وی با اشاره به مشارکت نهادهای مختلف در ساخت مدرسه و فضاهای فرهنگی و پرورشی افزود: ۳۰ درصد از فضاهای آموزشی در استان سیستان و بلوچستان را خیرین مدرسه‌ساز و نهادهایی، چون بنیاد برکت احداث کرده‌اند.
وزیر آموزش و پرورش افزود: همه‌ی تلاش ما بر این است که در طول برنامه‌ی ششم سرانه‌ی متوسط فضای آموزشی را افزایش دهیم و این امر جز با تلاش نهاد‌ها و خیرین میسر نمی شد. 
دانش آشتیانی گفت: به دنبال این هستیم در مناطق محروم با کمک و مساعد نهادهای مختلف هم‌چون بنیاد برکت، مجتمع‌های فرهنگی بسازیم که شامل مدرسه، مرکز درمانی، مسجد و امکانات ورزشی است تا هزینه‌ها کاهش یابد و امکانات در یک جا مجتمع شود.
 
آموزش بنیاد آموزشی پرورش افزود آشتیانی سرانه‌ی متوسط مناطق محروم فضاهای مختلف نهادهای مدرسه خیرین فرهنگی بلوچستان امکانات دانش‌آموزان اجرایی اشاره فرمان مترمربع استان سیستان