برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > مجلس - مهر نوشت: دو نماینده از کمیسیون‌های برنامه و بودجه و صنایع مجلس انتظارات خود را از کابینه دوزادهم گفتند.

مازندمجلس:در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس محمدجواد جمالی نوبندگانی در نطق میان دستور گفت: در آستانه تشکیل دولت دوازدهم از آقای روحانی می خواهم کابینه ای متشکل از افراد پرانگیزه، شجاع وخلاق را انتخاب کند.

نماینده مردم صفا در مجلس ادامه داد: کابینه دوازدهم باید به دور از هر گونه سهم خواهی و فقط با شایسته سالاری انتخاب شود، زیرا چهار سال دولت دوازدهم سال های سرنوشت سازی است.

وی همچنین از همه گروه های سیاسی خواست دست به دست هم دهند تا در محیطی آرام مشکلات کشور حل شود و گفت: امروز وظیفه همه ما خوشبین کردن مردم به نظام است. با توجه به مشکلات موسسات مالی و اعتباری و اشتغال نباید بر طبل اختلافات کوبید.

حرکت در مسیر قانون باید از ملزومات کابینه دوازدهم باشد

محسن کوهکن هم در برنامه «رویداد» رادیو «گفتگو» با بیان اینکه برای انتخاب کابینه دولت دوازدهمک با بیان اینکه مسئولیت وزیر باری را بر دوش او به دنبال دارد تصریح کرد: وقتی قرار است وزیری مسئولیت مشترک در قبال تصمیمات هیئت دولت داشته باشد، به هیچ عنوان نمی تواند نگاه جزیره ای به دستگاه خودش داشته باشد در حالی که متاسفانه این نگاه همچنان وجود دارد.

کوهکن حرکت در مسیر قانون را یکی از ملزومات و ویژگی های کابینه دوازدهم دانست و گفت: وقتی قرار است همه در کنار هم زندگی کنیم و زندگی اجتماعی داشته باشیم، باید به قانون احترام بگذاریم و در عین حال به حریم یکدیگر ورود نکنیم زیرا حریم دستگاه ها و سازمان های مختلف را قانون تعیین می کند. بنابراین یک وزیر کارآمد باید وزیری باشد که طبق قانون کارش را پیش ببرد.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه وزیر باید یک ذهن دَوار داشته باشد، ابراز کرد: اگر وزیر نتواند از عهده گردش، تنظیم و ربط دادن نظرات کارشناسی بر بیاید، دچار ضعف می شود و چنین کسی قطعا نمی تواند یک وزارت خانه را اداره کند.

27212

دوازدهم کابینه قانون اینکه کوهکن وزیری تواند دستگاه زندگی مسئولیت ملزومات نماینده مشکلات خواهی تشکیل