برگزیده ها
مازندمجلس: «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد روز شنبه در واکنش به اظهارات رئیس جمهوری روسیه که گفته بود، کاخ سفید از توضیحات وی در خصوص عدم دخالت مسکو در انتخابات ریاست جمهوری این کشور قانع شده است، گفت: همه می دانند که روسیه در انتخابات ما دخالت کرد.

به گزارش ایرنا، وی در گفت و گو با شبکه خبری سی.ان.ان مدعی شد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در دیدار روز جمعه « روز گذشته » با «ولادیمیر پوتین» همتای روسی خود، موضع محکمی در قبال دخالت ادعایی مسکو در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته این کشور گرفته است.

این در شرایطی است که پوتین امروز در حاشیه نشست سران گروه 20 در هامبورگ آلمان، گفته بود که فکر می کند که ترامپ از توضیحات او در خصوص انتخابات آمریکا «قانع شده است».

هیلی گفت: رئیس جمهوری روسیه درست همانگونه که ما فکر می کردیم، برای آنکه حفظ آبرو کند، این مسئله را انکار کرد.
وی افزود: همه می دانند که روسیه در انتخابات ما دخالت کرد. همه می دانند که آنها این کار را در چند قاره با هدف ایجاد هرج و مرج انجام می دهند.

نیکی هیلی از پاسخ به این سوال که چرا ترامپ خود در این خصوص به روشنی موضع گیری نمی کند، طفره رفت.

پایگاه اینترنتی ویکی لیکس در ماه ژوئیه و درست پیش از برگزاری همایش ملی حزب دمکرات برای معرفی نامزد ریاست جمهوری، هزاران ایمیل مقام های ارشد دمکرات را منتشر کرد.

مهمترین گروه ایمیل های منتشر شده نشان می داد که مقام‌های کمیته ملی حزب دمکرات گرچه وظیفه داشتند تا در جریان رقابت‌های مقدماتی و درون حزبی، بی طرفانه رفتار کنند اما از همان ابتدا به صورت پنهانی علیه سناتور «برنی سندرز» نامزد رقیب «هیلاری کلینتون» دسیسه چینی می کردند و سعی در تخریب او داشتند.

دامنه رسوایی دمکرات ها به قدری گسترده بود که سایه سنگینی بر همایش ملی حزب انداخت و به استعفای رئیس کمیته ملی و شماری از دیگر مقام های حزبی انجامید.

حواشی ایمیل‌های منتشر شده حتی رقابت های ریاست جمهوری را هم تحت تأثیر قرار داد و ترامپ معتقد است توانسته تا بسیاری از آرای برنی سندرز را به سبد رای خود بریزد.

دولت «باراک اوباما» رئیس جمهوری پیشین آمریکا مستقیماً روسیه را عامل هک سرورهای حزب دمکرات و انتشار ایمیل های مقام های کمیته ملی این حزب می دانست.

اوباما در واکنش به این مسئله، 35 دیپلمات روس را اخراج و دستور توقف فعالیت دو مجتمع دیپلماتیک روسیه در خاک آمریکا را صادر کرد. روسیه اما اتهامات وارد شده را مردود دانسته است.
جمهوری روسیه آمریکا انتخابات دمکرات دخالت دانند ترامپ ریاست منتشر ایمیل کمیته سندرز اوباما داشتند گذشته توضیحات واکنش پوتین مسئله همایش نامزد