برگزیده ها
انتقاد از عدم احراز شهادت جانباختگان حمله تروریستی سال گذشته ریجاب / احتمال طرح تحقیق و تفحص از بنیاد شهید

مازندمجلس: نماینده دالاهو و اسلام‌آباد غرب در مجلس شورای اسلامی در تذکری خواستار احراز شهادت دو نفر از جانباختگان حمله تروریستی سال گذشته در این منطقه شد و گفت که در صورت عدم تحقق این مسئله، تقاضای طرح تحقیق و تفحص از بنیاد شهید را مطرح خواهد کرد.

مازندمجلس: نماینده دالاهو و اسلام‌آباد غرب در مجلس شورای اسلامی در تذکری خواستار احراز شهادت دو نفر از جانباختگان حمله تروریستی سال گذشته در این منطقه شد و گفت که در صورت عدم تحقق این مسئله، تقاضای طرح تحقیق و تفحص از بنیاد شهید را مطرح خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در جریان نشست علنی امروز مجلس در تذکری شفاهی با اشاره به حادثه تروریستی سال گذشته در منطقه اسلام‌آباد غرب و دالاهو گفت: یک سال از حادثه تروریستی ریجاب می‌گذرد اما هنوز مظلومیت شهیدان نیک‌عظم و کرمی ادامه دارد. 

او با بیان اینکه متاسفانه آقایان در بنیاد شهید کارشکنی کرده و هنوز شهادت شهدای این حمله تروریستی را احراز نکرده‌اند، اظهار داشت: در صورت عدم احراز این مسئله، قطعاً طرح تحقیق و تفحصی تهیه خواهم کرد تا مشخص شود خود آقایان چگونه جانبازی گرفتند که خودشان و فرزندانشان از مزایای جانبازی و ایثارگری که برای خود درست کردند، استفاده می‌کنند. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: آقایان وضعیت خود را با حادثه تروریستی که صورت گرفت و ببینند چه ظلمی به خانواده‌های دو شهید جنایت تروریستی ریجاب کرده‌اند. 

فلاحیت‌پیشه همچنین در تذکری خطاب به رییس‌جمهور تصریح کرد: تذکر دیگر بنده مربوط به انحلال آیین‌نامه‌های مربوط به قانون برنامه ششم توسط رییس‌جمهور است؛ آقای رییس‌جمهور تعللی که صورت گرفته منجر به ضعف توسعه و عمران در کشور می‌شود. 

او با اشاره به ماده ۱۱۲ این قانون خاطرنشان کرد: ماده ۱۱۲ مربوط به مناطق عملیاتی است و مجلس در این ماده مصوب کرده که جبران عقب‌ماندگی مناطق عملیاتی و جنگ‌زده،‌‌ همان منطقه‌ای که اکنون نیز محل اقدامات ضدامنیتی دشمنان است، متاسفانه چون هنوز آیین‌نامه نداریم، به رشد ۱۰ درصد در سال دست نخواهیم یافت. 

نماینده اصولگرای دالاهو و اسلام‌آباد غرب در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بند ج این آیین‌نامه می‌گوید کسانی که در ایام جنگ در این مناطق شاغل بودند، می‌توانند از ۸ سال مزایای ایثارگری برخوردار باشند. بر اساس جداول و ظوابط ابلاغی سال ۱۳۷۶ سازمان امور اداری و استخدامی کشور از اسلام‌آباد غرب تا مرز منطقه جنگی خواهد بود. به‌عنوان مثال شهر اسلام‌آباد غرب تاکنون دو بار به‌طور کامل ویران و با خاک یکسان شده و مردم دوباره شهر را ساخته‌اند اما هنوز این شهر منطقه عملیاتی حساب نشد و بالاخره در قانون برنامه با همکاری نمایندگان این شهر، منطقه جنگی و عملیاتی شناخته شد اما هنوز اقدامی نشده است.

تروریستی منطقه اسلام‌آباد عملیاتی احراز تذکری شورای حادثه مربوط مناطق قانون آقایان اسلامی ریجاب دالاهو گذشته شهادت تحقیق بنیاد آیین‌نامه برنامه رییس‌جمهور جانباختگان شفاهی مزایای فلاحت‌پیشه نماینده مسئله جانبازی ایثارگری