برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- زن جوان که پس از بد بینی به شوهرش موجب هتک حیثیت همکار او شده بود، شناسایی و دستگیر شد.

مازندمجلس: فتابه گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان،سرهنگ جواد جهانشیرى،گفت: خانمى با مراجعه به پلیس فتا و ارائه مرجوعه قضایى درخواست رسیدگى به شکوائیه خود را داشت.
وی افزود: شاکی در اظهارات اولیه خود به پلیس فتا استان چنین گفت، "مدتى است که از سراسر کشور با تلفن همراهم تماس گرفته و درخواست‌هایى براى ارتباط دوستى و آشنایى دارند و از آنجایى که شماره سیم کارت تلفن همراهم، مربوط به کارم است قادر نیستم تلفن خود را خاموش  یا سیم کارت خود را تعویض کنم.
سرهنگ جهانشیرى ادامه داد: با توجه به اظهارات شاکی رسیدگى به پرونده در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت و در تحقیقات مقدماتى مشخص شد، فرد ناشناسى شماره تلفن شاکی را در سایت همسر‌یابى قرار داده و بررسى پیرامون شناسایى متهم آغاز شد. در اقدامات نهایى متهم شناسایى که با هماهنگى قضایى دستگیر و به مکان پلیس فتا استان منتقل شد.
رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی گفت: متهم که زنى ۳۶ ساله بود در رویارویى با مستندات موجود به جرم خود اعتراف کرد و بیان داشت شاکی براى انجام کارهاى ادارى با همسرم در ارتباط بود و من از ارتباط تلفنى آن‌ها رنج مى‌بردم و خیال مى‌کردم که همسرم به من خیانت مى‌کند و برای همین براى بدنام جلوه دادن شاکی و گرفتن انتقام از وى شماره تلفن همراهش را با عکس زیبایى که از اینترنت پیدا کردم در سایت همسریابى قرار دادم و اکنون از کار خود بسیار پشیمانم و تقاضاى بخشش دارم!
سرهنگ جهانشیرى تصریح کرد: مطابق قانون جرایم رایانه‌اى هرگونه مزاحمت و نشر اکاذیب جرم بوده و علاوه بر مجازات نقدى، مجازات حبس نیز از طرف قانون‌گذار در نظر گرفته شده‌است؛ لذا به کاربران فضاى سایبر توصیه مى‌گردد، مراقب افعال خود در این فضا باشند و فضاى سایبرى را دستمایه احساسات زودگذر و خصومت‌هاى شخصى نکنید.
 
استان سرهنگ ارتباط شماره جهانشیرى همسرم مجازات شناسایى همراهم قضایى رسیدگى اظهارات گرفته