برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - تسنیم نوشت: مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه امروز جوانان مورد هجمه‌های سنگین دشمنان هستند، گفت: کتاب دوم دبیرستان سعودی‌ها را مطالعه می‌کردم که در آن خون و مال زائران قبور را حلال شمرده بود و دانش‌آموزان را از همان سنین کودکی با افکار وهابیت آشنا می‌کرد.

مازندمجلس: آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعید دسمی مدیر حوزه علمیه بقیه‌الله (عج) تهران و برخی از اساتید برجسته تهران،با اشاره به آیه نفی در سوره توبه افزود‌: جهاد علمی از جهاد نظامی بالاتر و با ارزش‌تر است و همیشه باید افرادی باشند تا در دین تفقه پیدا کنند.

وی با اشاره به کاربردی‌کردن تفقه در دین افزود: باید بتوانیم علوم حوزوی را در جامعه پیاده کنیم تا شاهد اثرگذاری آن باشیم و این علوم در کنج حوزه‌ها مغفول نماند. باید نیازهای جامعه امروز را درست بشناسیم و طلاب را طبق آن نیازها تربیت و سپس وارد جامعه کنیم.

ژمرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: طلبه‌ها باید به دو سلاح قلم و بیان مسلح شوند تا بتوانند در جامعه کارکرد داشته باشند و سخن خود را به گوش مخاطبان خود برسانند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به خطرات موجود در فضای مجازی گفت‌: باید خطرات و راه‌های مقابله با آن را به طلاب آموزش داد و همچنین مشکلات جوانان و نحوه ارتباط‌گیری با جوان‌ها را به طلاب یاد داد چراکه امروز جوانان مورد هجمه‌های سنگین دشمنان هستند.

وی بابیان اینکه به‌زودی کتاب زادگاه تروریست انتشار خواهد یافت، ادامه داد: در این کتاب 80 دلیل و سند برای تروریست‌پروری سعودی‌ها و وهابی را بیان کردیم و نشان داده‌ایم که نشو و نموی این گروه‌های سلفی و تکفیری به پشتوانه حمایت‌های مالی و فکری کدام کشورها صورت می‌گیرد.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به برخی از عناوین کتاب‌های درسی مدارس سعودی‌ها گفت: کتاب دوم دبیرستان سعودی‌ها را مطالعه می‌کردم که در آن خون و مال زائران قبور را حلال شمرده بود و دانش‌آموزان را از همان سنین کودکی با افکار وهابیت آشنا می‌کرد.

وی با اشاره به خطرات پیرامون طلاب و حوزه‌های علمیه گفت: فضای مجازی و نحوه ارتباط‌گیری با آن‌یکی از عرصه‌هایی است که حوزه‌ها را تهدید می‌کند همچنین باید هوشیار بود.

27212

اشاره سعودی‌ها جامعه خطرات تقلید شیعیان امروز مجازی ارتباط‌گیری جوانان همچنین حوزه‌ها باشند کودکی وهابیت افکار آموزش مکارم‌شیرازی تهران علمیه آیت‌الله