برگزیده ها
چهارمین دوسالانه کتاب استان سمنان برگزار می‌شود
مازندمجلس: چهارمین دوسالانه کتاب استان سمنان برگزار می‌شود سیما رجبی، معاون فرهنگی ـ هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: تجلیل از مؤلفان و محققان استان سمنان و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی از دیگر اهداف دوسالانه کتاب استان سمنان است.
 
وی ادامه داد: در این دو سالانه، کتاب‌های تألیف شده در حوزه‌های کلیات، دین، فلسفه، روانشناسی، علوم اجتماعی، زبان، ادبیات، هنر، تاریخ و جغرافیا، علوم و فنون و کودک و نوجوان در دبیرخانه پذیرش می‌شود. 
 
معاون فرهنگی ـ هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به ویژگی این دوره از دوسالانه کتاب سال سمنان، گفت: در این دوره اقتصاد مقاومتی، سبک زندگی اسلامی ایرانی و آسیب‌های اجتماعی در قالب بخش ویژه پیش‌بینی شده است.
 
رجبی توضیح داد: اثر منتشر شده باید دارای مشخصات عمومی کتاب باشد، از هر عنوان کتاب، دو جلد به دبیرخانه ارسال شود و آثار ارسالی در سال ٩٤ و ٩٥ منتشر شده باشد.
 
وی با بیان این‌که این دوسالانه توسط معاونت امور  فرهنگی ـ هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با همکاری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان سمنان برگزار می‌شود، افزود: آثاری پذیرفته خواهد شد که محل تولد نویسنده اثر، استان سمنان بوده و یا ساکن استان باشد. آثار تولید شده در مراکز علمی و انتشاراتی استان و آثار مرتبط با استان نیز مورد پذیرش دبیرخانه خواهد بود. همچنین به آثار برگزیده‌ای که توسط بیش از یک نفر تألیف یا ترجمه شده‌اند تنها یک جایزه تعلق خواهد گرفت و به صاحبان آثار برگزیده، لوح تقدیر و جوایز ویژه دوسالانه تعلق می‌گیرد.
 
معاون فرهنگی ـ هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان این‌که مهلت ارسال آثار به این دوسالانه سی‌اُم دی‌ماه ٩٦ است، گفت: نتایج و برگزاری مراسم این دوسالانه نیز دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.
استان سمنان دوسالانه اسلامی فرهنگ ارشاد اداره‌کل برگزار دبیرخانه فرهنگی این‌که مراکز ارسال منتشر پذیرش تألیف