برگزیده ها

مازندمجلس: در دیدار اخیر دونالد ترامپ با ولادیمیر پوتین در حاشیه اجلاس گروه ۲۰ در هامبورگ آلمان نشانی از زبان بدنی که ترامپ در دیدارهایش با رهبران دیگر کشورها به کار گرفت از جمله دست دادن‌های شدید و پرقدرت که او به خاطرش مشهور شده وجود نداشت.

مازندمجلس: به گزارش نامه  نیوز به نقل از رویترز، به گفته چند کارشناس زبان بدن که دیدارهای ترامپ با رهبران کشورهای جهان را تحلیل کرده‌اند زبان بدن ترامپ در دیدارش با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه متفاوت از زبان بدن او در دیدار با دیگر رهبران جهان بود.
 
از زمانی که ترامپ به ریاست جمهوری رسیده دست دادن‌های طولانی و پرقدرتش با ملاقات کنندگان  مشهور شده است و او معمولا در دیدارهایش رهبران کشورهای دیگر را به شکلی جسارت آمیز مجبور به نزدیک شدن به خود می‌کند.
 
روانشناسان می‌گویند که این یک اقدام تاکتیکی به منظور اعمال تسلط از سوی ترامپ است.
 
اولین دیدار ترامپ با رئیس‌جمهور روسیه در حاشیه اجلاس گروه ۲۰  با توجه به اتهام زنی‌های اخیر درباره مداخله مسکو در انتخابات آمریکا توجه زیادی به خود جلب کرد.
 
تصاویر این دیدار نشان می‌دادند که این دو نفر به گرمی با هم دست دادند اما این بار ترامپ به شکلی دوستانه پشت بازوی پوتین را گرفت.
 
ترامپ همچنین برخلاف دیدارهای سابقش با رهبران جهان در دیدار با پوتین به سمت او خم نشد و نشانی از جسارت مشهور او وجود نداشت.
 
این دو رهبر در حضور برای عکاسی‌ رسانه‌ها دوباره دست دادند و رئیس‌جمهور آمریکا به پشت صندلی‌اش تکیه داد و از کشاندن پوتین به سمت خودش خودداری کرد.
 
تونیا ریمان، نویسنده کتاب قدرت زبان بدن توصیف کرد که رفتار ترامپ در دیدار با پوتین کاملا متفاوت از دیدارهایش با دیگر همتایان خود بود.
 
او گفت: ترامپ پیش از این در هر دست دادنی که انجام می‌داد و من مشاهده کرده‌ام کسی بود که می‌خواست قدرت مسلط باشد و شما را مجبور کند که جای خود را عوض کنید.
 
لیلیان گلس، یک کارشناس آمریکایی زبان بدن گفت: شما می‌گویید ترامپ بسیار گارد گرفته است. او بیش از حد لبخند نمی‌زند و به سمت پوتین خم نمی‌شود بلکه به سمت دیگری خم می‌شود.
 
او گفت که به اعتقادش ترامپ نگران بوده که بیش از حد با پوتین صمیمی به نظر برسد.
 
وی افزود: او می‌خواسته به آمریکایی ها و همچنین به جهان با توجه به تحولات اخیر مربوط به مداخله مسکو در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به نفع ترامپ احساس اشتباهی منتقل نکند.
 
دیگر کارشناسان در رفتار ترامپ در قبال پوتین نوعی احترام تشخیص دادند.
 
پتی وود، یک کارشناس دیگر زبان بدن گفت: پوتین در موضع قرار گرفته خود صاف ایستاده است و ترامپ کسی است که به سمتش می‌رود. ترامپ همچنین کسی که دست دادن را شروع می‌کند و کل بدنش را به نحوی خم کرده که اگرچه به حالت تعظیم نیست اما به حالت حرکت به سمت تعظیم است.
 
این دو رئیس‌جمهور دو ساعت و ۱۶ دقیقه دیدار رودررو داشتند.
ترامپ پوتین دیدار رئیس‌جمهور رهبران آمریکا همچنین دادند کارشناس متفاوت انتخابات مداخله تعظیم گرفته می‌کند آمریکایی رفتار جمهوری روسیه کشورهای دیدارهای کارشناسان ریاست تحلیل جسارت دیدارهایش مشهور مجبور