برگزیده ها
ایران روز گذشته سه راکت به سمت پاکستان شلیک کرد

مازندمجلس: یکی از مقامات منطقه پنجگور در ایالت بلوچستان در مرز ایران و پاکستان در اظهاراتی مدعی شد: روز شنبه گارد مرزی ایران سه راکت را به سمت سرزمین‌های پاکستان در منطقه «پاروم» شلیک کرده‌ است.

مازندمجلس: یکی از مقامات منطقه پنجگور در ایالت بلوچستان در مرز ایران و پاکستان در اظهاراتی مدعی شد: روز شنبه گارد مرزی ایران سه راکت را به سمت سرزمین‌های پاکستان در منطقه «پاروم» شلیک کرده‌ است.

به گزارش ایلنا، پایگاه خبری «نیشن» پاکستان مدعی شد روز شنبه گارد مرزی ایران سه راکت را به سمت خاک پاکستان در منطقه «پاروم» شلیک کرده‌ است. 

 «جابر بلوچ» معاون کمیسیونر منطقه پنجگور در غرب ایالت بلوچستان در گفت‌و‌گو با «نیشن» ضمن تایید این خبر مدعی شده که این حادثه روز شنبه اتفاق افتاده است. 

به گزارش «نیشن»، «بلوچ» به تعداد کشته‌ها یا خسارت وارد شده به واسطه این شلیک هیچ اشاره‌ای نکرده است. 

این پایگاه خبری پاکستانی مدعی شد: راکت‌ها به محض فرود آمدن در این ناحیه منفجر شده‌اند و موجب ترس  ساکنان این منطقه شده‌اند. مناطق مجاور پنجگور و چاگای در نزدیکی مرز ایران و پاکستان بار‌ها شاهد شلیک راکت توسط ایران بوده است و این مساله اعتراض شدید طرف پاکستانی را در پی داشته است.

به گزارش ایلنا این ادعا در حالی مطرح شده که چندی پیش در مرز ایران و پاکستان در منطقه میرجاوه حادثه تروریستی‌ رخ داد که منجر به شهادت ده تن از مرزبانان کشورمان شد. در پی این حادثه محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در راس یک هیات عالی رتبه نظامی-سیاسی-انتظامی-امنیتی به اسلام‌آباد سفر کرد و با مقامات عالی رتبه این کشور دیدار و گفت‌و‌گو داشت. 

سردار محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نیز در پی این حادثه گفته بود: ادامه این وضع در مرزهای مشترک، برای ما قابل تحمل نیست و انتظار داریم مقامات پاکستان مسئولیت‌پذیری و کنترل مرز‌ها و دستگیری و تحویل تروریست‌ها را انجام داده و پایگاه‌های آن‌ها را در آن کشور تعطیل کنند و در صورت ادامه تعرضات، مامن و مخفیگاه تروریست‌ها در هر کجا با ضربات ما مواجه خواهد شد.

همه این اظهارات در حالی مطرح شده که مسئولان ایران هنوز این خبر مورد تایید قرار نداده‌اند.

پاکستان منطقه حادثه گزارش پنجگور مقامات پاکستانی شده‌اند تروریست‌ها ادامه تایید پایگاه پاروم بلوچستان کرده‌ ایلنا ایالت گفت‌و‌گو