برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد دولت آمریکا از آزادی «لئوپولدو لوپز» رهبر مخالفان دولت ونزوئلا از زندان استقبال کرد اما خواستار آزادی کامل وی و «صدها زندانی سیاسی» در این کشور شد.

مازندمجلس: به گزارش نامه نیوزخبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت: با این حال کاخ سفید اعلام کرد که لازم است اقدامات بیشتری برای رهبر مخالفان دولت کاراکاس و دیگر زندانیان سیاسی در ونزوئلا انجام شود.

در بیانیه کاخ سفید در این رابطه آمده است: ما از آزادی لوپز از زندان استقبال می کنیم اما از دید واشنگتن حصر خانگی وی و انکار حقوق انسانی رهبر مخالفان امری غیرقابل قبول محسوب می شود.

در ادامه این بیانیه عنوان شد: همه مردم ونزوئلا باید بتوانند اعتقادات سیاسی خود را آزادانه بیانی کنند و آمریکا به درخواست های خود برای آزادی فوری همه زندانیان سیاسی در ونزوئلا ادامه خواهد داد.

از سوی دیگر وزارت خارجه آمریکا روز شنبه در بیانیه ای از آزادی رهبر مخالفان دولت نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا از زندان استقبال کرد.

' هدر نورت' سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای تصریح کرد: آمریکا از انتقال لوپز از زندان به حصر خانگی پس از گذشت سه سال حبس استقبال می کند. این گامی چشمگیر در مسیر درست از سوی دولت ونزوئلا است.

این مقام وزارت خارجه آمریکا خواستار احیای کامل آزادی لوپز و حقوق سیاسی وی در ونزوئلا و همچنین آزادی صدها زندانی سیاسی در این کشور شد.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در ماه فوریه و پس از دیدار با همسر لوپز خواستار آزادی رهبر مخالفان دولت کاراکاس شد.

پیشتر یکی از وابستگان لوپز خبر آزادی وی از زندان را برای شبکه سی ان ان تایید کرده بود.

به گزارش ایرنا، 'لئوپولدو لوپز' رهبر مخالفان دولت ونزوئلا بامداد شنبه (به وقت محلی) از زندان «رامو ورده باخو» آزاد و تحت حصر خانگی قرار گرفت.

بدین ترتیب لوپز که از ماه فوریه سال 2014 زندانی شده بود، ندامتگاه را ترک کرده و به کنار همسر و فرزندانش بازگشت.

'خاویر کرمادس' وکیل مدافع لوپز در این راستا در پیامی توییتری نوشت: خروج موکلش از زندان پس از دیدار «دلسی رودریگز» وزیر خارجه ونزوئلا با وی در زندان صورت گرفت.
کرمادس تصریح کرد: لوپز در حالی‌ تحت حصر خانگی قرار گرفته که هیچکدام از شروطی که دولت برای تبدیل حبس وی به حصر خانگی گذاشته بود، نپذیرفته است.

دولت ونزوئلا، لوپز رابه اتهام تحریک افکار عمومی ، توطئه برای ارتکاب جرم، آسیب رساندن به اموال و ایجاد آتش سوزی در جریان وقایع خشونت آمیز راهپیمایی های 12 فوریه سال 2014، به 14 سال حبس محکوم کرد.
ونزوئلا آزادی زندان آمریکا خانگی مخالفان سیاسی بیانیه خارجه فوریه وزارت استقبال زندانی گزارش دیدار کرمادس خواستار تصریح ادامه زندانیان کاراکاس جمهوری درخواست