برگزیده ها
مازندمجلس: نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی می‌گوید: نیروی انتظامی نباید با شلیک به خودروهای سوخت‌برانی در داخل شهرها تردد می‌کنند؛ باعث رخدادهای تلخ شود

محمدنعیم امینی‌فرد، نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی به ایلنا گفت: بیکاری در سطح استان باعث شده سوخت‌بری همه‌گیر شود. سوخت‌بران در دسته‌های سی تا چهل نفری با ماشین‌هایی که پر از بنزین است در داخل شهر و جاده‌ها تردد می‌کنند که باعث بروز حادثه‌ و ایجاد رعب و وحشت در بین مردم می‌شود.

 نوع فعالیت سوخت‌بران به نوعی است که می‌توان آنها را نزدیک به کولبران قرار داد

او ادامه می‌دهد: به دلیل نوع رانندگی خطرناک سوخت‌بران با ماشین‌هایی که عمدتا موتورهای آنها تقویت شده است حوادثی به وجود می‌آید که به سوخت‌بران و شهروندان آسیب‌های جدی مانند نقص عضو و یا مرگ می‌رساند.

امینی‌فرد با اشاره به رفتار ماموران نیروی انتظامی در برخورد با سوخت‌بران خاطرنشان کرد: در جلسه‌ای که با رییس پلیس استان داشتیم وضعیت سوخت‌بران را بررسی کردیم و از آنها خواستیم برای جلوگیری از فعالیت آنها به جای استفاده از سلاح گرم از روش‌های کم خطرتری استفاده کنند. حداقل نیروی انتظامی می‌توانند در داخل شهر‌ها به دلیل اینکه خودروهای آنها به منبع حمل سوخت تبدیل شده است؛ درگیر نشوند.

وی با پرداختن به فعالیت‌هایی که برای بهبود وضعیت معیشتی سوخت‌بران صورت گرفته است، افزود: بارها وضعیت معیشتی سوخت‌بران را به صحن مجلس کشاندیم و از مسئولان خواسته‌ایم برای حل مشکل مردم استان راه‌حلی پیدا کنند. در غیر این صورت آسیب‌هایی چون سوخت‌بری جان افراد بیشتری را خواهد گرفت.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی در همین مورد ادامه می‌دهد: برای حل مشکل بیکاری در استان به ویژه بهبود وضعیت مرزنشینان پیشنهاد تاسیس تعاونی‌هایی را دادیم تا این افراد بتوانند مبالغی که از فروش سوخت به دست می‌آید را بین خود تقسیم کنند و از انجام کارهای پرخطری مانند سوخت‌بری خودداری کنند.

امینی‌فرد در پایان به میزان درآمد سوخت‌بران پرداخت و گفت: سرشاخه‌های سوخت‌بران ماهیانه چیزی حدود سه میلیون تومان درآمد دارند و شاخه‌های پایین‌تر که رانندگان و افرادی که ماشین‌ها را همراهی می‌کنند را تشکیل می‌دهند ماهیانه حدود یک میلیون تومان دریافت می‌کنند.
سوخت‌بران استان نیروی سوخت‌بری انتظامی وضعیت اسلامی امینی‌فرد شورای نماینده استفاده بهبود معیشتی درآمد تومان میلیون ماهیانه مانند افراد بیکاری بلوچستان سیستان همه‌گیر خواسته‌ایم خودروهای ماشین‌هایی می‌دهد ادامه فعالیت می‌آید