برگزیده ها
مازندمجلس: در پی توییت ترامپ مبنی گفت‌وگو درباره ایجاد یک واحد امنیت سایبری مشترک با روسیه، جمهوری‌خواهان به شدت از این ایده رئیس‌جمهور آمریکا انتقاد کردند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا پس از اولین دیدارش با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در حاشیه نشست گروه 20 در پیامی در توییتر اعلام کرد: ما به طور سازنده با مسکو درباره توافق آتش‌بس در جنوب غربی سوریه که از روز یکشنبه به اجرا در می‌آید همکاری کردیم.

وی در پیامی دیگر از گفت‌وگوی با پوتین درباره ایجاد یک واحد امنیت سایبری مشترک که می‌تواند از بروز اتفاقات ناخوشایند جلوگیری کرده و فضایی هدایت شده و ایمن ایجاد کند، خبر داد.

پس از انتشار این پیام‌های سناتورهای جمهوری‌خواه از جمله لیندسی گراهام، عضو کمیته سرویس‌های مسلح سنا و مارکو روبیو از این ایده به شدت انتقاد کردند.

گراهام با انتقاد شدیدی از  ترامپ گفت: تمایل ترامپ برای بخشش و فراموش کردن اقدامات روسیه روند اعمال تحریم‌ها علیه مسکو را دشوارتر خواهد کرد.

روبیو نیز در پیامی در توییتر نوشت: ولادیمیر پوتین هرگز نمی‌تواند یک متحد قابل اعتماد و یک شریک سازنده مورد اطمینان باشد.

وی ادامه داد: همکاری با پوتین درباره واحد امنیت سایبری همانند همکاری با رئیس‌جمهور سوریه درباره واحد تسلیحات شیمیایی است.

ترامپ در دوران مبارزات انتخاباتی‌اش همواره از مصالحه و نزدیکی با مسکو صحبت کرده بود اما پس از عهده‌گیری ریاست جمهوری نتوانست این ایده را اجرایی کند زیرا دولت وی به دلیل تحقیقات درباره اتهامات مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری و روابطش با کمپین ترامپ زیر سوال رفته است.

با این حال مسکو هرگونه مداخله در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را رد کرده و ترامپ نیز اعلام کرده است که کمپین انتخاباتی‌اش ارتباطی با روسیه نداشته است.

همچنین آدام شیف، یکی از دموکرات‌های ارشد در کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد: من فکر نمی‌کنم که ما بتوانیم انتظار داشته باشیم که روس‌ها یک شریک قابل اعتماد در هرگونه عملیات امنیت سایبری باشند.
ترامپ درباره روسیه امنیت سایبری آمریکا پوتین رئیس‌جمهور ایجاد انتقاد همکاری ریاست جمهوری اعلام مشترک پیامی هرگونه ولادیمیر مداخله انتخابات انتخاباتی‌اش کمپین اعتماد سوریه سازنده گراهام کمیته روبیو توییتر