برگزیده ها
مازندمجلس: مجلس علمای پاکستان مدعی شد که قطر با تقویت روابطش با ایران امنیت کشورهای حاشیه خلیج (فارس) و عربستان و دو حرم را به خطر می‌اندازد و باید از ایران دوری کند.

‌به نقل از روزنامه الوئام، مجلس علمای پاکستان کنفرانسی تحت عنوان «وحدت امت» در شهر کراچی برگزار کرد و در این کنفرانس رهبران احزاب و گروه‌های مختلف سیاسی شرکت کردند.

حافظ محمد طاهر اشرفی، رئیس مجلس علمای پاکستان که ریاست این کنفرانس را بر عهده داشت، مدعی شد: کشور قطر باید از ایجاد روابط محکم با ایران دوری کند، زیرا قطر با تقویت روابطش با ایران امنیت کشورهای حوزه خلیج (فارس)، عربستان و دو حرم شریف یعنی مکه و مدینه را به خطر می‌اندازد و برای حل بحران به وجود آمده بهتر است کشور قطر با کشورهای عضو شورای همکاری خلیج (فارس) گفت‌وگو کند.

وی هم‌چنین گفت: نپذیرفتن مطالبات کشورهای عربی از سوی قطر مشکلات را بیشتر می‌کند و ترکیه بهتر است در جهت صلح تلاش کند ‌به جای این‌که از یک طرف حمایت کند و سبب تفرقه میان مسلمانان شود.

رئیس مجلس علمای پاکستان همچنین گفت:‌ مکه و مدینه محور امت اسلامی و خط قرمز ما هستند و تمام امت اسلامی علیه عملیات تروریستی از سوی داعش و دیگر گروهک‌ها در این اماکن می‌ایستد.

این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که مقامات قطری همواره تاکید می‌کنند که روابط‌شان با ایران همانند روابط دیگر کشورهای عربی با ایران است و خارج از چارچوب شورای همکاری خلیج فارس نیست.

مقامات ایران نیز تاکید می‌کنند که جمهوری اسلامی ایران خواهان صلح، ثبات و امنیت در منطقه است.
پاکستان کشورهای علمای امنیت اسلامی شورای مدینه مقامات همکاری تاکید روابط گزارش روابطش تقویت عربستان می‌اندازد ایسنا کنفرانس